Pozrite si FITNESS DARČEKY. Ideálne VIANOČNÉ DARČEKY pre mužov i ženy!

DomovVýživa10 druhov ovocia, ktoré vám doplnia minerály po náročnom tréningu

10 druhov ovocia, ktoré vám doplnia minerály po náročnom tréningu

Vysoká fyzická záťaž počas tréningu je spojená aj so stratou tekutín. A tá vedie k vyššej spotrebe minerálov a vitamínov. Ak teda zanedbáte doplnenie minerálov, môžete mať ich nedostatok aj bez toho, aby ste o tom vedeli. Vybrali sme pre vás 10 druhov ovocia, ktoré sú mimoriadne bohaté na dôležité výživové látky.

Jablko

Jablko je vôbec jeden z najdostupnejších druhov ovocia u nás. A práve preto jeho výživovú hodnotu zvyknú mnohí podceňovať a radšej siahnu po niečom exotickejšom. A to je veľký omyl. Jablko v sebe obsahuje až 8 z 13 dôležitých vitamínov a 4 dôležité minerály – draslík, horčík, fosfor a vápnik.

toast s jablkami a arašidoým maslom

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 53 kcal
  • Sacharidy: 11,4 g
  • Bielkoviny: 0,3 g
  • Tuky: 0,2 g

Hrozno

Hrozno je typické svojím vysokým glykemickým indexom. A práve ten z neho robí výbornú potréningovú potravinu. V sladkých bobuľkách okrem energie telu doplníte dôležité minerály meď, draslík, magnézium, zinok, vápnik a množstvo vitamínov.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 69 kcal
  • Sacharidy: 18 g
  • Bielkoviny: 0,72 g
  • Tuky: 0,16 g

Jahody

Na rozdiel od jablka, jahody majú svoju sezónu iba pár mesiacov v roku. Keďže toto ovocie má relatívne krátku životnosť, od odtrhnutia maximálne tri dni, mimo sezóny ich na pultoch našich obchodov moc nenájdeme.

Práve preto treba využiť začínajúcu sezónu a dopriať si sladkú dávku vápnika a draslíka, vďaka tomuto lahodnému bobuľovému ovociu.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 34,9 kcal
  • Sacharidy: 6 g
  • Bielkoviny: 0,79 g
  • Tuky: 0,37 g

Banán

Banány sú bohatým zdrojom draslíka, ktorý sa podieľa na správnej funkciu svalov a nervov. Nie je preto žiadnym prekvapením, že ide o jeden z najviac konzumovaných druhov ovocia po ťažkej fyzickej námahe. Okrem draslíka v banánoch nájdete aj horčík, vápnik, zinok a mangán.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 94 kcal
  • Sacharidy: 22 g
  • Bielkoviny: 1 g
  • Tuky: 0,2 g

Čučoriedky

Malé bobuľky, na ktoré sme prv museli chodiť do lesa, sú dnes dostupné počas celého roka aj v obchodoch. 125 g balenie čučoriedok za výhodnú cenu pravidelne dostanete v lokálnych supermarketoch. Aktuálne nájdete v  Billa letáku akciové balenie 250 g čučoriedok za 2,99 €. Dopriať si zásobu sodíka, draslíka, vápnika, železa, magnézia, mangánu a zinku, vďaka fialovým bobuľkám kedykoľvek počas roka nie je žiadny problém.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 57 kcal
  • Sacharidy: 14 g,
  • Bielkoviny: 0,7 g
  • Tuky: 0,3 g

Liči

100 g exotického ovocia liči obsahuje až 16 % odporúčanej dennej dávky medi. Okrem toho v liči nájdete aj vysoký obsah sodíka, draslíka, vápnika, železa, magnézia, mangánu, fosforu, selénu a zinku. Hoci pred pár rokmi bolo toto ovocie u nás ťažko dostupnou novinkou, dnes ho bez problémov kúpite aj v menších potravinách.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 66 kcal
  • Sacharidy: 16 g
  • Bielkoviny: 0,9 g
  • Tuky: 0,5 g

Ananás

Mnohým sa ananás stále spája s vianočnými sviatkami, keďže v minulosti išlo o exotické ovocie, ktoré zdobilo v niektorých slovenských domácnostiach typický sviatočný stôl. Dnes ho kúpime počas celého roka, a tak nie je problém dopriať si ho aj mimo sviatkov.

Už jedna porcia ananásu zvládne telu doplniť dennú potrebu vitamínu C. Spolu s nim mu dodá aj dôležité minerály ako mangán (až 40 % potrebnej dennej dávky), draslík, vápnik, meď, železo, magnézium, fosfor, selén, zinok.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 58 kcal
  • Sacharidy: 13 g
  • Bielkoviny: 0,5 g
  • Tuky: 0,5 g

Slivky

Slivky sú známe svojou schopnosťou potlačiť únavu a vyčerpanie. Po výdatnom tréningu vám tak zopár sliviek pomôže doplniť energiu. Zároveň majú slivky aj schopnosť upokojiť unavené svalstvo a zlepšiť psychické pohodlie. Z minerálov v nich nájdete napríklad bór, draslík a meď.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 45 kcal
  • Sacharidy: 11 g
  • Bielkoviny: 0,5 g
  • Tuky: 0,3 g

Egreš

Ovocie, ktoré v minulosti zdobilo mnohé slovenské záhrady, sa postupne začalo akosi vytrácať. A je to škoda, nakoľko zelené bobuľky obsahujú množstvo minerálov a vitamínov, ktoré sú nevyhnutné pre náš organizmus. Ak siahnete po tréningu po týchto sladkých bobuľkách, rýchlo telu doplníte zásoby draslíka, fosforu, mangánu, medi, horčíka, železa a vápnika.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 36 kcal
  • Sacharidy: 9,1 g
  • Bielkoviny: 0,8 g
  • Tuky: 0,2 g

Marhule

Podobne ako slivky, aj marhule, sú známe svojou schopnosťou zatočiť únavou. Vďačia za to najmä množstvo minerálov, ktorých je v nich naozaj neúrekom. Nájdete v nich draslík, sodík, horčík, fosfor, železo, vápnik, zinok, kobalt, selén, fluór, mangán, chróm a meď.

Nutričná hodnota 100 g:

  • Energetická hodnota: 41 kcal
  • Sacharidy: 12 g
  • Bielkoviny: 1,4 g
  • Tuky: 0,4 g
Ohodnoťte článok

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

ZĽAVY AŽ - 80 %!