Pozrite si GYMBEAM VÝPREDAJ. Ideálne DARČEKY pre mužov i ženy!

DomovPR článok5 spôsobov, ako začať cvičiť doma

5 spôsobov, ako začať cvičiť doma

Všetko, čo potrebujete vedieť o tom, ako začať cvičiť a udržiavať si cvičebnú rutinu, je zhrnuté v tejto užitočnej príručke.

Výhody cvičenia

Takmer každý vie, že cvičenie zlepšuje vaše zdravie. Mnoho ľudí si však neuvedomuje všetky výhody cvičenia.

Hlavné výhody, na ktoré sa môžete tešiť, keď začnete cvičiť:

  • Znížené riziko chronických ochorení
  • Lepšia nálada a duševné zdravie
  • Vyvážená hladina energie počas dňa a lepší spánok
  • Spomalenie procesu starnutia
  • Posilnenie zdravia mozgu
  • Pozitívny vplyv na mikrobióm
  • Posilnenie sexuálneho života

Tipy, ako začať cvičiť doma

Prvý krok: Dosiahnite úroveň kondície, pri ktorej už nebudete mať pocit, že cvičenie „nenávidíte“. Tu je návod, ako na to…

1. Vyberte si inšpiráciu a stanovte si cieľ

Koľkokrát ste sa rozhodli začať s cvičením doma, aby ste schudli 5 kg a potom ste zlyhali? Zaujmite iný prístup a najprv sa rozhodnite, čo chcete dosiahnuť.

Zamyslite sa nad tým, čo chcete robiť, či už je to dostať sa do lepšej formy, aby ste boli energickejší a produktívnejší v práci, alebo držať krok so svojimi deťmi, keď budete starší. Nájdite svoju inšpiráciu a potom si stanovte dlhodobé a krátkodobé ciele.

2. Začnite postupne a sledujte svoj pokrok

Začať cvičiť v malom znamená zamerať sa najskôr na krátkodobé ciele.

Sústreďte sa na jeden týždeň naraz. Začnite cvičiť celý deň. Potom dokončite ďalšie cvičenie. Urobte si výzvu nájsť tých 15-45 minút počas dňa tak často, ako je to možné, aby ste sa stali aktívnejšími.

Po skončení prvého týždňa sa obzrite späť a urobte krok ďalej. Zamerajte sa na ďalšie cvičenie alebo len päť minút kardia navyše v nasledujúcom týždni.

Lifestyle. Young woman practicing yoga

3. Vytvorte vyváženú rutinu

Doprajte si aspoň 150 minút miernej aeróbnej aktivity alebo 75 minút intenzívnej aeróbnej aktivity týždenne alebo kombináciu strednej a intenzívnej aktivity. Ideálne je rozložiť toto cvičenie v priebehu celého týždňa.

Na zabezpečenie ešte väčšieho zdravotného prínosu a na pomoc pri chudnutí alebo udržaní chudnutia sa odporúča aspoň 300 minút týždenne.

4. Zabudujte aktivitu do svojej každodennej rutiny

Nájsť si čas na cvičenie doma môže byť problém. Aby ste to uľahčili, naplánujte si čas na cvičenie tak, ako by ste to robili pri akejkoľvek inej činnosti.

Naplánujte si sledovanie vašej obľúbenej relácie pri chôdzi na bežiacom páse, čítanie pri jazde na stacionárnom bicykli alebo si urobte prestávku na prechádzku v práci.

5. Doprajte si kvalitné vybavenie

Pravdepodobne začnete športovými topánkami a oblečením. Uistite sa, že si vyberiete topánky navrhnuté pre aktivitu, ktorú máte na mysli. Napríklad bežecké topánky majú nižšiu hmotnosť ako topánky na silový tréning, ktoré sú naopak podpornejšie.

Ak plánujete investovať do pomôcok na cvičenie, vyberte si niečo, čo je praktické, príjemné a ľahko použiteľné. Pred investíciou do vlastného vybavenia si možno budete chcieť vyskúšať určité typy trenažérov vo fitness centre.

Môžete zvážiť použitie fitness aplikácií pre inteligentné hodinky alebo iné zariadenia na sledovanie aktivity. Tie vám dokážu sledovať vašu vzdialenosť, spálené kalórie alebo monitorovať váš srdcový tep. Cvičenie tak bude ešte väčšia zábava.

4/5 - (5 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Adrian
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.