Aké kardio je pre vás najlepšie? Máme odpoveď!

Kardio je neodmysliteľnou súčasťou celého fitness sveta  hrá veľmi dôležitú rolu v budovaní vášho zdravého tela.

Má mnoho priaznivých účinkov pre každú vekovú kategóriu.

Aby bol kardio tréning pre vás čo najviac prínosný, musíte vedieť čo od neho čakáte. Každý potrebuje niečo iné a na všetko existuje riešenie.

Kardio tréning rozdeľujeme teda  na 3 druhy podľa jeho cieľu a to:

Vypracované telo

Veľké množstvo ľudí hľadá práve tento druh kardio tréningu. Je to presne to, čo potrebujú.

Kto predsa netúži po vypracovanom tele? Práve pre týchto ľudí tu je HIIT (High intensity interval training), čo znamená vysokointenzívny intervalový tréning.

HIIT spočíva v kombinácii rôznych druhov intervalov, teda sérii nízkeho a maximálneho výkonu.

Pre tento druh tréningu platí, že by sa nemal praktikovať dlhšie ako pol hodinu, teda max. 30 minút. Dobrým príkladom je napríklad beh, veslovanie alebo plávanie.

Pri behu si dajte pozor, aby ste to neprehnali. Prospešné je behať 3-krát do týždňa a držať sa časovému obmedzeniu 30 minút. Beh si však môžete predĺžiť až do 45 minút, ale viac sa už naozaj neodporúča.

Pri takomto kardio tréningu treba dbať na zdravú životosprávu a kvalitný prísun živín. V opačnom prípade dôjde k úbytku svalovej hmoty.

Na toto však existuje jednoduché riešenie vo forme aminokyseliny BCAA a glutamínu.

Zabezpečia vám ochranu svalovej hmoty a rýchlu regeneráciu, ktorú budete potrebovať.

Pozrite si výber TOP 5 aminokyselín. Nech sa páči.

Výborná kondícia

Mnohí od kardia očakávajú práve prínos vo forme zlepšenia kondície.

Ak idete za týmto cieľom, musíte si uvedomiť, že potrebujete aspoň 45 minút, no najviac 60 minút kardio tréningu 4 až 5-krát týždenne.

Keď uprednostníte túto formu kardia, budete musieť rátať s malou stratou svalovej hmoty, ale nemali by to byť veľké rozdiely, takže sa toho netreba zľaknúť. Ľahko to vyriešite klasickým posilovaním.

Vynikajúcimi tréningami sú napríklad bicyklovanie alebo skoky cez švihadlo.

Pri dlhodobom bicyklovaní sa vám zvýši sila a vytrvalosť v nohách.

Skákanie podporuje rýchlosť nôh a svalovú pamäť v nich. Taktiež je to vynikajúci cvik na lýtkové svaly.

Počas častých kardio tréningov a nedostatočnom príjme potravy sa z organizmu ľahko strácajú minerály a glykogén. Najlepším riešením je rýchla náhrada vo forme výživových doplnkov s obsahom týchto látok.

Nemáte čas chodiť do fitka? Zariaďte si ho doma.

TOP 5 najlepších stacionárnych bicyklov

Strata hmotnosti

Tentokrát je veľmi vhodné a namieste riadiť sa pravidlami, ktoré obsahuje HIIT tréning z toho dôvodu, že veľmi úspešne odbúrava kalórie.

Všetky vyššie spomenuté aktivity, teda beh, skákanie cez švihadlo, bicyklovanie, ale aj veslovanie sú výborné ak hľadáte rýchle a účinné spaľovanie prebytočného tuku.

Netreba sa však preceniť a ak máte nadváhu, mali by ste si tréning prispôsobiť svojim schopnostiam.

Pre ľudí, ktorí s kardio tréningami len začínajú je najlepšie začať s 20-30 minútami 3 alebo 4-krát do týždňa.

Je pravdou, že každá fyzická aktivita páli kalórie, ale s trochou pevnej vôle, vytrvalosti a motivácie niečo pre svoje zdravie urobiť sú práve tieto metódy najlepšie.

Ide o dlhodobý program, takže musíte mať trpezlivosť s pozorovaním výsledkov.

Tie uvidíte až po viacerých týždňoch či mesiaci. Je normálne, keď vám to nepôjde tak rýchlo ako niekomu inému z vášho okolia. Každý organizmus je rozdielny a preto sa netreba vzdávať.

Výsledky sa určite dostavia, len treba počkať.

Kardio tréningom je potreba upraviť aj jedálniček, teda kontrola stravovania za cieľom znížiť telesnú hmotnosť.

Po poriadnom tréningu dobre padne chutný proteínový nápoj. Pozrite si náš výber TOP 5 proteínov. Zobraziť článok

Aké kardio je pre vás najlepšie? Máme odpoveď!
4.5 (90%) 6 votes

Ahoj, moje meno je Adrian a športu sa venujem od malička. Aktívne jazdím na bicykli a vo voľnom čase sa venujem posilke. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike snažím vzdelávať. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

Kategórie Magazín

1 thought on “Aké kardio je pre vás najlepšie? Máme odpoveď!

Vložiť komentár