Ako schudnúť z brucha? Zhoďte tuk a ukážte svaly! 4 TIPY – viac netreba

2

Tuk na bruchu je viac než len nepríjemnosť, vďaka ktorému je vaše oblečenie stále tesnejšie a tesnejšie. Ako schudnúť z brucha je otázka, ktorá trápi mnohých z nás.

Je to vážne škodlivý problém pre vašu psychiku a hlavne vaše telo.

Poďme sa v stručnosti pozrieť na to, aké typy brušných tukov poznáme.

Jeden typ brušného tuku – označovaný ako viscerálny tuk – je hlavným rizikovým faktorom cukrovky 2. typu, srdcových chorôb a iných stavov (dôveryhodná štúdia).

Mnoho zdravotníckych organizácií používa index telesnej hmotnosti (BMI) na klasifikáciu hmotnosti a predpovedanie rizika metabolických ochorení.

To je však zavádzajúce, pretože ľudia s nadmerným brušným tukom sú vystavení zvýšenému riziku, aj keď vyzerajú chudo (dôveryhodný zdroj).

Hoci strata tuku z tejto oblasti môže byť náročná, existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste znížili prebytočný brušný tuk.

Tu je 19 účinných tipov, ako stratiť brušný tuk, podložených vedeckými štúdiami.

1. Jedzte veľa rozpustnej vlákniny

Rozpustná vláknina absorbuje vodu a vytvára gél, ktorý pomáha spomaliť potravu pri jej prechode tráviacim systémom.

🤸🏼‍♂️ Náš tip 🧘🏻‍♂️

Kvalitný zdroj vlákniny je napríklad psyllium. Účinne podporí trávenie a uľaví organizmu. Pozrite si kompletný článok o tejto téme.

Psyllium: rozpustná vláknina, ktorá zníži cholesterol a pomôže pri chudnutí

Štúdie ukazujú, že tento typ vlákniny podporuje chudnutie tým, že vám pomáha cítiť sa sýty, takže prirodzene jete menej. Môže tiež znížiť počet kalórií, ktoré vaše telo absorbuje z potravy (dôveryhodný zdroj, dôveryhodný zdroj, overený zdroj).

A čo viac, rozpustná vláknina môže pomôcť v boji proti brušnému tuku.

Pozorovacia štúdia na viac ako 1 100 dospelých zistila, že s každým zvýšením príjmu rozpustnej vlákniny o 10 gramov sa priberanie brušného tuku počas 5-ročného obdobia znížilo o 3,7 % (zdroj informácie).

Pekná postava je výsledkom driny. Stojí však zato to skúsiť!

Snažte sa každý deň konzumovať potraviny s vysokým obsahom vlákniny.

Medzi vynikajúce zdroje rozpustnej vlákniny patria:

  • ľanové semená
  • shirataki rezance
  • ružičkový kel
  • avokádo
  • strukoviny
  • černice

💡 Zhrnutie

Stále sa pýtate, ako schudnúť z brucha? Vláknina vám môže pomôcť schudnúť zvýšením pocitu sýtosti a znížením absorpcie kalórií. Pokúste sa preto do svojho jedálnička na chudnutie zaradiť veľa potravín s vysokým obsahom vlákniny.

2. Vyhýbajte sa potravinám, ktoré obsahujú transmastné kyseliny

Trans-tuky vznikajú pumpovaním vodíka do nenasýtených tukov, ako je napríklad sójový olej.

Nachádzajú sa v niektorých margarínoch a nátierkach a často sa pridávajú aj do balených potravín, no mnohí výrobcovia potravín ich prestali používať.

Tieto tuky boli v pozorovacích štúdiách a štúdiách na zvieratách spájané so zápalmi, srdcovými chorobami, inzulínovou rezistenciou a prírastkom brušného tuku (zdroj, zdroj, zdroj).

Tuk po bokoch patrí k prirodzenej kráse ženy avšak je potrebné vedieť rozlíšiť, kedy už ide o obezitu.

Jedna niekoľkoročná štúdia zistila, že opice, ktoré jedli stravu s vysokým obsahom trans-tukov, získali o 33 % viac brušného tuku ako tie, ktoré jedli stravu s vysokým obsahom mononenasýtených tukov (dôveryhodný zdroj).

💡 Zhrnutie

Aby ste znížili brušný tuk a ochránili svoje zdravie, pozorne si prečítajte etikety zložiek a držte sa ďalej od produktov, ktoré obsahujú transmastné kyseliny. Je dobré ich nahradiť zdravými tukmi, napríklad z avokáda, vlašských orechov či olivového oleja.

3. Vyhýbajte sa cukru a cukrom sladeným nápojom

Potraviny s pridaným cukrom sú zlé pre vaše zdravie. Konzumácia veľkého množstva týchto druhov potravín môže spôsobiť zvýšenie telesnej hmotnosti.

Štúdie ukazujú, že pridaný cukor má skutočne škodlivé účinky na zdravie Je to dokonca potvrdené vedeckou štúdiou. (dôveryhodný zdroj štúdie).

Početné štúdie ukázali, že prebytok cukru, najmä v dôsledku veľkého množstva fruktózy, môže viesť k ukladaniu tuku na bruchu a v okolí pečene (zdroj).

Cukor je z polovice glukóza a z polovice fruktóza. Keď jete veľa pridaného cukru, pečeň je preťažená fruktózou a je nútená ju premieňať na tuk. Toto samozrejme nie je príliš vhodné pre váš organizmus (overený zdroj, overený zdroj).

Niektorí veria, že toto je hlavný proces škodlivých účinkov cukru na zdravie. Každopádne ide o jeden z tých najhorších vedľajších účinkov cukru. Zvyšuje brušný tuk v oblasti pečeni, čo vedie k inzulínovej rezistencii a rôznym metabolickým problémom (zdroj).

Tekutý cukor je ten najhorší.

Horší je v tomto smere tekutý cukor. Zdá sa, že mozog nezaznamenáva tekuté kalórie rovnakým spôsobom ako pevné kalórie, takže keď pijete cukrom sladené nápoje, nakoniec zjete viac celkových kalórií.

4. Pravidelne cvičte

Cvičenie patrí medzi najlepšie veci, ktoré môžete urobiť, aby ste zvýšili svoje šance na dlhý a zdravý život a vyhýbali sa chorobám. Toto bohužiaľ nechápe mnoho ľudí.

Zbavenie sa nepríjemného brušného tuku patrí medzi hlavné zdravotné benefity fitness cvičenia.

Ideálne je zapájať cvičenia na stred tela alebo aj core cvičenia. Môžeš si ich pozrieť v tomto článku, kde nájdeš aj ukážku tréningu. Stačí ti na to 6 minút.

🔮 Zaujímavosť

To, že chcete schudnúť brucho, neznamená, že ho je potrebné cviciť každý deň. Z jednej študie vyplýva, že cvičenie iba brušnej oblasti po dobu 6 týždňov nemalo takmer žiadny vplyv na obvod pása. 

Brucho cvičte tak ako inú partiu (napríklad biceps, triceps, zadok atď…). Zostavenie cvičebného plánu ti buď pomôže tréner alebo to môžeš skúsiť sám.

Silový tréning a kardiovaskulárne cvičenie znížia tuk v celom tele.

Aeróbne cvičenie – ako chôdza, beh a plávanie – môže výrazne znížiť brušný tuk (zdroj, zdroj).

Iná štúdia zistila, že cvičenie úplne zabránilo ľuďom znovu získať brušný tuk po schudnutí, čo naznačuje, že cvičenie je obzvlášť dôležité pri udržiavaní hmotnosti a odvrátení takzvaného jojo efektu.

Je teda len na vás či sa dáte po prečítaní týchto informácií, ktoré sú vedecky podložené, do pohybu a začnete so sebou niečo robiť.

Cvičenie tiež vedie k zníženiu zápalu, zníženiu hladiny cukru v krvi a zlepšeniu iných metabolických problémov spojených s nadmerným brušným tukom.

💡 Zhrnutie

Cvičenie a pohyb je na zbavenie sa tuku v brušnej oblasti veľmi účinné. Je potrebné mať kvalitnú stravu a dostatok pohybu. V tom je celé čaro krásnych postáv.

2 Komentáre

Average
5 Based On 2

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here