Práve prebieha VEĽKÝ JESENNÝ VÝPREDAJ až do 80%. Pozrite si ZAUJÍMAVÉ ZĽAVY!

DomovFitnessBehBeh v zime - 10 TIPOV ako prežiť zimu aktívne!

Beh v zime – 10 TIPOV ako prežiť zimu aktívne!

Beh v zime má svoje čaro. Od krásnej bielej krajiny až po pokoj, ktorý panuje všade okolo vás. So správnym vybavením a nastavením mysle môžete nielen pokračovať v tréningu ako počas jarných a letných mesiacov, ale môžete dokonca napredovať a posunúť svoje tréningy na ďalší level.

Takže namiesto toho, aby ste vynechali beh v zime a zostali v pohodlí domova, použite týchto 10 tipov a užite si zimný beh čo najlepšie.

Najlepšie oblečenie na beh v zime

Oblečenie na beh v zime

Beh je celoročný šport. Je to šport, ktorý si vyžaduje dôslednosť a disciplínu. Ak ho skutočne milujete, pôjdete behať či mrzne, sneží, prší alebo padajú traktory. To je tajomstvo úspechu všetkých odhodlaných bežcov.

traja muži bežia v zime

Počas leta môžete behať v bežnom oblečení, stačia vám krátke nohavice a tričko. V zime je to však iné!

Ak je príliš chladno na klasické bežecké oblečenie, musíte sa naučiť ako správne vrstviť oblečenie tak, aby vám nebolo chladno ani príliš teplo. Nájsť to správne funkčné zimné oblečenie na beh, ktoré ochráni vašu pokožku aj v mínusových teplotách, nemusí byť jednoduchá úloha (zdroj).

Nič nepokazí zimný beh tak, ako prehriatie, pretože toho máte na sebe príliš veľa, alebo mrznutie, pretože máte nevhodné oblečenie. Je to všetko o inteligentnom vrstvení.

Keď sa začnete hýbať, zahrejete sa, takže sa oblečte tak, aby vám bolo na začiatku trochu chladno.

Teplá základná vrstva

Začnite s technickou základnou vrstvou, ideálne s dlhým rukávom (všetko závisí od vonkajšej teploty). Vlna je dobrá základná vrstva, pretože vás udrží v teple, aj keď mierne navlhne od potu.

Vrchná časť (ideálne z polyesteru alebo nylonu) následne odvedie vlhkosť od pokožky a pomôže vám zostať v suchu.

Vyhnite sa čomukoľvek bavlnenému, pretože bavlna nasiakne potom a pomály schne. To môže spôsobiť triašku a prechladnutie.

Nohavice

Na nohy sú dlhé legíny alebo zateplené bežecké nohavice, ak je príliš chladno. Užšie oblečenie, ako sú legíny, vám pomôže zostať v teple.

Bežecká bunda

Ľahká bežecká bunda vás ochráni pred vetrom. Vodotesnosť je menej dôležitá, pretože vodeodolné bundy sú menej priedušné, čo znamená, že by ste sa mohli rýchlo prehriať.

Bežecké bundy sú veľmi praktické a skladné takže ich môžete jednoducho zbaliť v prípade, že vám bude teplo.

Mnohé bežecké bundy sa dajú zložiť do veľkosti balíka cigariet a zmestia sa do vrecka.

pár bežiaci v zime v lese

Topánky

Počas zimy môžete pokojne používať tie isté topánky, v ktorých beháte počas ostatných obdobií.

Uistite, že vaše topánky nie sú príliš opotrebované alebo deravé. Ak radi beháte na snehu alebo ľade, bude pre vás ideálne zvážiť zimné bežecké topánky.

Viac informácií o tom, ako si vybrať správnu bežeckú obuv nájdete v našom článku Bežecké tenisky – Vyberáme tie najlepšie tenisky na behanie.

Ponožky

Ak v lete behávate s krátkymi členkovými ponožkami, v zime by ste mali siahnuť po hrubších a vyšších ponožkách.

Zakrytie členkov vám výrazne pomôže udržať sa v teple.

Niektorí bežci majú radi kompresné podkolienky, aby im pokryli väčšiu časť nôh.

Doplnky

Teplá čiapka alebo čelenka a ľahké bežecké rukavice vám môžu pomôcť udržať sa v teple počas celého behu.

Čiapka a rukavice sú vrstvy, ktoré nakoniec zhodíte po odbehnutom kilometri alebo dvoch. Takže sa uistite, že máte miesto na ich uloženie, ak vám začne byť príliš teplo.

Ak sa vám enchce kupovať všetky časti samostatne, veľmi často viete nájsť aj set oblečenia na beh v zime.

beh v zime žena behá po moste

Nezabudnite sa zahriať!

Je veľmi dôležité, aby ste sa pred samotným behom zahriali. Predtým, ako vyjdete von, dajte si päťminútovou rozcvičkou.

V zime venujte viac času dostatočnémuu uvoľneniu svalov a kĺbov a zvýšeniu telesnej teploty.

Rozcvička by mala byť tak dlhá aby ste sa mierne zapotili. Venujte pozornosť hlavne dynamickým pohybom.

Týmto spôsobom budú prvé minúty behu v zime príjemnejšie a zároveň to nebude až taký šok pre vaše telo. Vaše svaly sa nebudú tak napínať a behanie si oveľa viac užijete.

Ruky, nohy a hlava sú základ

Nezabudnite na prsty! Je veľmi dôležité aby ste počas zimného behu nosili niečo na ochranu prstov na rukách, nohách a na hlave.

muž behá v zime

Kvalitné rukavice a čiapka na behanie sú počas zimy doslova ntnosťou!

Vieme, že je to ťažké avšak, ak je vonku veľmi nepriaznivé počasie (napríklad príliš chladný vietor), niekedy bude rozumnejšie zostať doma a zabehať si na bežiacom páse.

Výskum ukazuje, že behanie v chlade môže byť nebezpečné pre pľúca, pretože by mohlo vysušiť sliznicu a spôsobiť podráždenie.

 

Určite poznáte ten pocit, kedy vás počas zimného behu doslova bolí.

Na ochranu pľúc a odvrátenie bolesti noste okolo úst masku na behanie alebo funkčnú šatku, aby ste zvlhčili vzduch predtým, ako sa dostane do pľúc.

Reflexné prvky

V zime je oveľa skôr tma ako v lete. Nezabúdajte na dostatok reflexných prvkov. Pokojne použite svetlo na bicykel.

Bezpečnos’t je prvoradá!

Behom to nekončí!

Po behu sa pravdepodobne bude vaše telo cítiť dostatočne zahriate, no v príliš chladnom počasí vám môže byť aj tak zima.

Väčšina profesionálnych bežcov odporúča na konci behu približne päťminútové ochladenie, napríklad pomalý beh alebo chôdzu, aby sa vaša srdcová frekvencia vrátila do normálu.

Ak beh končíte doma, tak sa okamžite prezlečte z vlhkého oblečenia. Ak sa po behu vraciate napríklad do auta alebo niekam inam, bolo by dobré mať so sebou suché a teplé oblečenie, aby ste domov necestovali v mokrom tričku a prepotených legínach.

Rovnako ako pri letnom behu, nezabudnite piť dostatok tekutín. Vhodné sú teplé tekutiny, ako je napríklad čaj z termosky.

Po behu je vhodné dať si par minnutový mierny strečing.

muž behá v zime v parku

10 tipov, ako zvládnuť beh v zime

  • Dbajte na kvalitné oblečenie.
  • Pred behom si dajte rozcvičku.
  • Nezabudnite na rukavice na behanie.
  • Kryte si hlavu pomocou čiapky alebo čelenky.
  • Členkové ponožky vymeňte za vysoké a majte zakryté členky.
  • V zime behajte o niečo pomalšie.
  • Nezabudnite na reflexné prvky!
  • Po behu sa ihneď prezlečte do suchého oblečenia.
  • Po behu si dajte mierny strečing na vychladnutie.
  • Na záver si doprajte teplý čaj a dostatok tekutín.
4.2/5 - (6 hlasov)

2 Komentáre

  1. Vase tipi na rozcvicku mi pomohli začať cvičiť aj keď vonku ni3 je pekne,pred tým som to skusal sám ale vzdal som to lebo som nevladal s dychom. Dakujem

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Adrian
Športu sa venujem odmalička. Jazdím na bicykli a vo voľnom čase cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

VÝPREDAJ AŽ DO 80%!