Rozhodli ste sa zlepšiť svoju fyzickú kondíciu a dostať svoje zdravie na lepšiu úroveň?

Potom zaiste viete, že behanie je skvelým spôsobom ako zhodiť prebytočné kilá a pritom ešte aj posilniť celkovú kondíciu vášho tela.

Behanie vo vonkajšom prostredí so sebou ale nesie určité nepríjemnosti v podobe nepriaznivého počasia a ďalších faktorov.

Pre každého záujemcu o behanie je preto veľmi výhodné zaobstarať si domáci bežecký pás.

Možnosť behania v pohodlí vlastného domova vám umožní behať aj keď je vonku nepríjemné počasie alebo keď máte na svoju športovú aktivitu len obmedzený čas.

Najlepšie bežecké pásy – náš výber

Výber bežeckého pásu


Vo všeobecnosti je potrebné vyberať bežecký pás s ohľadom na jednotlivcov, ktorí ho budú používať.

To znamená, že je nutné brať do úvahy výšku, váhu a hmotnosť cvičiacich. Taktiež je treba si uvedomiť cieľ svojho cvičenia.

Iný prístroj bude vhodný pre človeka s cieľom schudnúť prebytočné kilá a iný pre športovca hľadajúceho spôsoby na zvýšenie úrovne svojich atletických schopností.

U bežeckej plochy je potrebné sledovať jej šírku, stupeň odpruženia, no rovnako aj silu a kvalitu použitého materiálu gumového pásu.

Všetky tieto faktory budú značným spôsobom vplývať na celkovú životnosť prístroja.

Aké sú najväčšie výhody bežeckých pásov?


Športová aktivita má svoje nepopierateľné výhody.

Aké sú ale špecifické prínosy bežeckých pásov?

  • Nezanedbateľná výhoda: možnosť behania doma svojím vlastným tempom
  • Trvalá a dlhodobá investícia
  • Kvalitný materiál, dostupný všetkým pre bezpečné športovanie, ktoré sa odporúča aj pri rehabilitácii
  • Lepšie tlmenie (menší negatívny dopad na kĺby) než vo vonkajších podmienkach

Vyberte si prístroj presne pre vás


Niektoré kritériá sú pri výbere vášho bežeckého pásu nezanedbateľné.

V prvom rade musíte posúdiť osobné argumenty, ktoré sú vo výbere bežeckého pásu určujúce:

Určite si svoju športovú úroveň: ste začiatočník, mierne pokročilý alebo skúsený športovec?

 Stanovte si svoj cieľ: využijete pás pri rehabilitácii srdca? Kondičnom cvičení? Hľadáte bežiaci pás na chudnutie?

Ako doplnok k inému športu? Ako prostriedok na občasné, pravidelné alebo intenzívne cvičenie?

Bežecký pás prináša širokú ponuku možností cvičenia za každého počasia a v ktorýkoľvek moment.

S maximálnou bezpečnosťou a pohodlím pre vaše kĺby.

Podľa svojich potrieb si dokážete stanoviť spôsob použitia pásu.

Bežecké pásy pre príležitostné cvičenie


Tu je reč o kondičnom cvičení alebo o rehabilitácii. Vyhľadávanie výkonu nie je určujúce, sila motora nie je prioritou.

Na tento účel môžu byť použité rôzne bežecké pásy s určením na menej intenzívne cvičenie.

Kvalita materiálov je prispôsobená príležitostnému zaťaženiu. Veľkou výhodou je jednoduché používanie a veľmi priaznivá cena.

Tá sa pohybuje v omnoho nižších hodnotách ako v prípade prístrojov na pravidelnejšie a intenzívnejšie cvičenie.

Skvelá voľba pre ľudí, ktorí hľadajú občasnú športovú aktivitu na zlepšenie zdravia a chudnutie, no nechcú dávať príliš veľké investície do športového náčinia.

Bežecké pásy na pravidelné používanie


Týka sa príležitostných až pravidelných bežcov, ktorí sa chcú venovať aeróbnemu tréningu v domácom prostredí.

V tomto prípade dajte prednosť bežeckému pásu, na ktorom možno realizovať 45 minút behu denne. Potrebný výkon motora u bežeckých pásov určených na tento účel by mal byť vyšší.

Užívateľ by mal mať možnosť výberu medzi rôznymi tréningovými programami a náklonom až do 10% umožňujúcim silnejšiu svalovú prácu nôh.

Tieto typy prístrojov sú ako stvorené na rôzne formy kondičného tréningu. Sú určené pre ľudí, ktorí to so svojou kondičkou myslia trochu viac vážne.

Na svoje si prídu aj ľudia venujúci sa športu na vyššej úrovni.

 Kvalitné bežecké pásy

Hľadáte kvalitné bežece pásy do vášho domáceho fitka? Vyskúšajte nasledujúce produkty. Sú kvalitné a za super cenu.

Bežecké pásy na intenzívne cvičenie


Pre skúsených športovcov a tých, ktorí vyhľadávajú výkon a želajú si behať pravidelne, je lepšie zvoliť bežecký pás, ktorého povrch vyhovuje všetkým štýlom behu.

Pre dlhé tréningy a beh dosahujúci až 16 kilometrovej rýchlosti vyberajte komplexnejšie bežecké pásy vybavené výkonnými technickými riešeniami a vyšším výkonom.

Ten vám ponúka viac tréningových programov a je vybavený systémom náklonu až do 10%.

Samozrejme tieto typy bežeckých pásov nie sú vyhradené iba pre profesionálnych športovcov.

Svoje využitie môžu nájsť u každého, kto berie prácu na svojom tele svedomite a rád posúva svoje kondičné hranice.

Dobrým príkladom bežecký pásu na intenzívne cvičenie je inSPORTline inCondi T50i, ktorý disponuje mnohými vyššie spomenutými vlastnosťami.

Pás na chodenie alebo behanie?


Pri rýchlosti pohybu na páse od 1 do 8 km/h sa vaša fyzická aktivita definuje ako chôdza (od “pomalej” po “športovú”).

Od 8 km/h sa vaše aktivita približuje kondičnému behu a následne behu.

Bežiaci pás na chodenie


Chodiaci pás resp. pás na chodenie je rozmerovo kompaktnejší než bežecký pás. Existujú 2 typy:

  • bez motora
  • s motorom

Bezmotorový bežiaci pás sa uvádza do pohybu vlastnou chôdzou. Z toho dôvodu je pás naklonený, aby bol pohyb jednoduchší.

Tento pás je ľahší, ale nie je na ňom možná chôdza na rovine a jeho plynulosť môže byť podľa modelu obmedzená (spôsobuje väčšiu námahu kĺbov).

motorizovaného pásu na chodenie je pás poháňaný motorom. Má teda konštantnú rýchlosť, ktorú si užívateľ určí podľa chuti (od 1 km/h). Výhoda je dvojaká:

  • možnosť chôdze po rovine
  • optimálne pohodlie pre kĺby

Pásy na chodenie existujú v mnohých modeloch a variantoch.

Každý pás má svoje špecifiká a preto je potrebné vziať do úvahy všetky faktory, ktoré majú na jeho používanie vplyv.

Všetky tieto prvky totiž v nakoniec určia celkovú životnosť, pohodlie pri používaní a v neposlednom rade aj cenu.

bežecký pás

Vlastnosti bežeckých pásov


V ďalšom texte si trochu priblížime základné vlastnosti bežeckých pásov a zároveň aj bežeckých pásov určených primárne na chodenie:

Povrch pásu na behanie


Čím rýchlejšie idete/bežíte, tým sú vaše kroky väčšie.

Povrch pásu teda musí vyhovovať vášmu tréningu.

Pri chôdzi medzi 1 km/h a 6 km/h dokonale stačí povrch 100 cm x 40 cm. Pás na chodenie bude v takom prípade dokonale vyhovovať.

Pre mierny beh/kondičný beh medzi 6 km/h a 8 km/h nájdete pohodlie s povrchom 120 cm x 40 cm.

Pri behu od 10 km/h zvoľte povrch 130 cm x 45 cm a väčšie. Nie je nič lepšie, ako vyskúšať výrobok v reálnej situácii.

Výkon motora a jeho vplyv


Záruka rýchlosti – motor, záleží na použití bežeckého pásu. Čím rýchlejšie bežíte, tým budete potrebovať vyšší výkon motora.

Výkon je tiež ovplyvnený maximálnou hmotnosťou užívateľa.

Tento údaj je vždy vyznačený na povrchu výrobku. 100 kg? 130 kg?

Namáhanie bude rozdielne. Motor s výkonom zodpovedajúcim vášmu použitiu predĺži životnosť výrobku.

  1. Prvým dôležitým bodom je “stály” výkon motora (výkon, ktorý je motor schopný produkovať permanentne).
  2. Druhým bodom je výkon v “špičke” (čiastkovo dostupný výkon, napríklad pri fáze zrýchlenia).

Tlmenie bežeckého pásu


Je jednou z vlastností, ktoré vplývajú na “pohodlie” pri behaní na bežeckom páse!

Dobré bežecké pásy sú často vybavené systémom tlmenia, ktorého účinnosť je rôzna v závislosti od modelu.

Tlmenie znižuje dopad nárazov do kolien a všetkých kĺbov.

Tlmenie musí vyhovovať vášmu použitiu:

  • pri chôdzi vám mäkké tlmenie prinesie lepšie pohodlie kĺbov a pocit “odrazu”
  • pri behu vám tvrdšie tlmenie poskytne maximálny odraz, dynamiku a menšiu stratu energie

 Pacemaker X3

Hľadáte kvalitný bežecký pásy do vášho domáceho fitka? Vyskúšajte Pacemaker X3. Je kvalitný a za super cenu.

Náklon – rôzne typy behu


Pre cielenejšiu svalovú prácu nôh umožní systém náklonu striedať cvičenie simuláciou behu do kopca.

Svaly dolnej časti tela (sedacie svaly, stehná) a brušnej oblasti (spevnené) sú viac namáhané a úbytok kalórií je urýchlený (napríklad až 4 krát viac pri 20% náklone!).

Existujú 2 typy náklonu:

  • s manuálnym nastavením, u ktorého je nutné prístroj zastaviť a náklon nastaviť
  • automatické nastavenie, ktoré možno meniť za behu

bežecký pás

Ovládacia konzola


Konzola poskytuje základné informácie o vašom cvičení: rýchlosť, ubehnutú vzdialenosť, čas cvičenia, priemerné množstvo spálených kalórií.

Existujú jednoduché modely s intuitívnym ovládaním chôdze a modely viac “technologické”.

Zamerajte sa na meracie nástroje a rôzne ponúkané programy, ktoré umožňujú hodnotiť výkon a pokrok, ponúkané kompatibility (formát hudby a pod.) a prehľadnosť informácií (veľkosť displeja, podsvietenie).

V závislosti od modelu môže byť vybavený aj znázornením tepovej frekvencie (k tomu budete potrebovať pás na meranie tepovej frekvencie).

Maximálna váha užívateľa


Môže byť rôzna v závislosti od modelu, od 100 kg do viac ako 150 kg.

Rozmery prístroja a motora každého pásu vyhovujú bezpečnému použitiu aj užívateľom s “maximálnou” hmotnosťou.

Pozrite si 5 tipov ako vybrať bežecký pás.

Stabilita


Stabilita behu závisí od hmotnosti bežeckého pásu. Čím je bežecký pás ťažší, tým je tiež stabilnejší, čo je zárukou plynulého behu a pohodlia.

Základňa (dĺžka a šírka) je tiež dôležitá kvôli pevnosti prístroja.

Integrácia do interiéru


Systém skladania/rozkladania: na konci cvičenia je možné u väčšiny bežeckých pásov sklopiť časť pásu.

Pri rozklade máte k dispozícii asistenciu, ktorá pohyb sprevádza.

Niektoré pásy prinášajú aj iné možnosti. Na trhu existujú pásy, ktoré umožňujú odloženie prístroja pod posteľ.

Systém premiestňovania: väčšina pásov je vybavená kolieskami na premiestňovanie.

Niektoré pásy možno premiestniť ľahšie ako iné (celková hmotnosť a zóny umiestnenia sú v tomto prípade dôležité).

Bežiaci pás a jeho montáž


Počítajte s 30 min až 1 h montážou u väčšiny pásov. Existujú však aj výrobky nevyžadujúce žiadnu montáž.

Tie môžete ihneď po rozbalení začať používať. Toto je veľká výhoda aj v prípade, že  chcete bežecký pás predať.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here