Bežecký pás – Vyberáme najlepší pás na doma (návod)

Domov Fitness Trenažéry Bežecký pás - Vyberáme najlepší pás na doma (návod)

Rozhodli ste sa zlepšiť svoju fyzickú kondíciu a dostať svoje zdravie na lepšiu úroveň?

Potom zaiste viete, že behanie je skvelým spôsobom ako zhodiť prebytočné kilá a pritom ešte aj posilniť celkovú kondíciu vášho tela.

Behanie vo vonkajšom prostredí so sebou ale nesie určité nepríjemnosti v podobe nepriaznivého počasia a ďalších faktorov.

Pre každého záujemcu o behanie je preto veľmi výhodné zaobstarať si domáci bežecký pás.

Možnosť behania v pohodlí vlastného domova vám umožní behať aj keď je vonku nepríjemné počasie alebo keď máte na svoju športovú aktivitu len obmedzený čas.

Najlepšie bežecké pásy – náš výber

Výber bežeckého pásu


Vo všeobecnosti je potrebné vyberať bežecký pás s ohľadom na jednotlivcov, ktorí ho budú používať.

To znamená, že je nutné brať do úvahy výšku, váhu a hmotnosť cvičiacich. Taktiež je treba si uvedomiť cieľ svojho cvičenia a vyhnúť sa chybám pri behaní na páse.

Iný prístroj bude vhodný pre človeka s cieľom schudnúť prebytočné kilá a iný pre športovca hľadajúceho spôsoby na zvýšenie úrovne svojich atletických schopností.

U bežeckej plochy je potrebné sledovať jej šírku, stupeň odpruženia, no rovnako aj silu a kvalitu použitého materiálu gumového pásu.

Všetky tieto faktory budú značným spôsobom vplývať na celkovú životnosť prístroja.

Aké sú najväčšie výhody bežeckých pásov?


Športová aktivita má svoje nepopierateľné výhody.

Aké sú ale špecifické prínosy bežeckých pásov?

  • Nezanedbateľná výhoda: možnosť behania doma svojím vlastným tempom
  • Trvalá a dlhodobá investícia
  • Kvalitný materiál, dostupný všetkým pre bezpečné športovanie, ktoré sa odporúča aj pri rehabilitácii
  • Lepšie tlmenie (menší negatívny dopad na kĺby) než vo vonkajších podmienkach

Vyberte si prístroj presne pre vás


Niektoré kritériá sú pri výbere vášho bežeckého pásu nezanedbateľné.

V prvom rade musíte posúdiť osobné argumenty, ktoré sú vo výbere bežeckého pásu určujúce:

Určite si svoju športovú úroveň: ste začiatočník, mierne pokročilý alebo skúsený športovec?

 Stanovte si svoj cieľ: využijete pás pri rehabilitácii srdca? Kondičnom cvičení? Hľadáte bežiaci pás na chudnutie?

Ako doplnok k inému športu? Ako prostriedok na občasné, pravidelné alebo intenzívne cvičenie?

Bežecký pás prináša širokú ponuku možností cvičenia za každého počasia a v ktorýkoľvek moment.

S maximálnou bezpečnosťou a pohodlím pre vaše kĺby.

Podľa svojich potrieb si dokážete stanoviť spôsob použitia pásu.

Bežecké pásy pre príležitostné cvičenie


Tu je reč o kondičnom cvičení alebo o rehabilitácii. Vyhľadávanie výkonu nie je určujúce, sila motora nie je prioritou.

Na tento účel môžu byť použité rôzne bežecké pásy s určením na menej intenzívne cvičenie.

Kvalita materiálov je prispôsobená príležitostnému zaťaženiu. Veľkou výhodou je jednoduché používanie a veľmi priaznivá cena.

Tá sa pohybuje v omnoho nižších hodnotách ako v prípade prístrojov na pravidelnejšie a intenzívnejšie cvičenie.

Skvelá voľba pre ľudí, ktorí hľadajú občasnú športovú aktivitu na zlepšenie zdravia a chudnutie, no nechcú dávať príliš veľké investície do športového náčinia.

Bežecké pásy na pravidelné používanie


Týka sa príležitostných až pravidelných bežcov, ktorí sa chcú venovať aeróbnemu tréningu v domácom prostredí.

V tomto prípade dajte prednosť bežeckému pásu, na ktorom možno realizovať 45 minút behu denne. Potrebný výkon motora u bežeckých pásov určených na tento účel by mal byť vyšší.

Užívateľ by mal mať možnosť výberu medzi rôznymi tréningovými programami a náklonom až do 10% umožňujúcim silnejšiu svalovú prácu nôh.

Tieto typy prístrojov sú ako stvorené na rôzne formy kondičného tréningu. Sú určené pre ľudí, ktorí to so svojou kondičkou myslia trochu viac vážne.

Na svoje si prídu aj ľudia venujúci sa športu na vyššej úrovni.

 Kvalitné bežecké pásy

Hľadáte kvalitné bežece pásy do vášho domáceho fitka? Vyskúšajte nasledujúce produkty. Sú kvalitné a za super cenu.

Bežecké pásy na intenzívne cvičenie


Pre skúsených športovcov a tých, ktorí vyhľadávajú výkon a želajú si behať pravidelne, je lepšie zvoliť bežecký pás, ktorého povrch vyhovuje všetkým štýlom behu.

Pre dlhé tréningy a beh dosahujúci až 16 kilometrovej rýchlosti vyberajte komplexnejšie bežecké pásy vybavené výkonnými technickými riešeniami a vyšším výkonom.

Ten vám ponúka viac tréningových programov a je vybavený systémom náklonu až do 10%.

Samozrejme tieto typy bežeckých pásov nie sú vyhradené iba pre profesionálnych športovcov.

Svoje využitie môžu nájsť u každého, kto berie prácu na svojom tele svedomite a rád posúva svoje kondičné hranice.

Dobrým príkladom bežecký pásu na intenzívne cvičenie je inSPORTline inCondi T50i, ktorý disponuje mnohými vyššie spomenutými vlastnosťami.

Pás na chodenie alebo behanie?


Pri rýchlosti pohybu na páse od 1 do 8 km/h sa vaša fyzická aktivita definuje ako chôdza (od “pomalej” po “športovú”).

Od 8 km/h sa vaše aktivita približuje kondičnému behu a následne behu.

Bežiaci pás na chodenie


Chodiaci pás resp. pás na chodenie je rozmerovo kompaktnejší než bežecký pás. Existujú 2 typy:

  • bez motora
  • s motorom

Bezmotorový bežiaci pás sa uvádza do pohybu vlastnou chôdzou. Z toho dôvodu je pás naklonený, aby bol pohyb jednoduchší.

Tento pás je ľahší, ale nie je na ňom možná chôdza na rovine a jeho plynulosť môže byť podľa modelu obmedzená (spôsobuje väčšiu námahu kĺbov).

motorizovaného pásu na chodenie je pás poháňaný motorom. Má teda konštantnú rýchlosť, ktorú si užívateľ určí podľa chuti (od 1 km/h). Výhoda je dvojaká:

  • možnosť chôdze po rovine
  • optimálne pohodlie pre kĺby

Pásy na chodenie existujú v mnohých modeloch a variantoch.

Každý pás má svoje špecifiká a preto je potrebné vziať do úvahy všetky faktory, ktoré majú na jeho používanie vplyv.

Všetky tieto prvky totiž v nakoniec určia celkovú životnosť, pohodlie pri používaní a v neposlednom rade aj cenu.

bežecký pás

Vlastnosti bežeckých pásov


V ďalšom texte si trochu priblížime základné vlastnosti bežeckých pásov a zároveň aj bežeckých pásov určených primárne na chodenie:

Povrch pásu na behanie


Čím rýchlejšie idete/bežíte, tým sú vaše kroky väčšie.

Povrch pásu teda musí vyhovovať vášmu tréningu.

Pri chôdzi medzi 1 km/h a 6 km/h dokonale stačí povrch 100 cm x 40 cm. Pás na chodenie bude v takom prípade dokonale vyhovovať.

Pre mierny beh/kondičný beh medzi 6 km/h a 8 km/h nájdete pohodlie s povrchom 120 cm x 40 cm.

Pri behu od 10 km/h zvoľte povrch 130 cm x 45 cm a väčšie. Nie je nič lepšie, ako vyskúšať výrobok v reálnej situácii.

Výkon motora a jeho vplyv


Záruka rýchlosti – motor, záleží na použití bežeckého pásu. Čím rýchlejšie bežíte, tým budete potrebovať vyšší výkon motora.

Výkon je tiež ovplyvnený maximálnou hmotnosťou užívateľa.

Tento údaj je vždy vyznačený na povrchu výrobku. 100 kg? 130 kg?

Namáhanie bude rozdielne. Motor s výkonom zodpovedajúcim vášmu použitiu predĺži životnosť výrobku.

  1. Prvým dôležitým bodom je “stály” výkon motora (výkon, ktorý je motor schopný produkovať permanentne).
  2. Druhým bodom je výkon v “špičke” (čiastkovo dostupný výkon, napríklad pri fáze zrýchlenia).

Výkon sa spravidla uvádza v konských silách, označovaných aj ako HP. Dosiahnuť môže silu od 1,5 do 6 konských síl.

Od konskej sily sa odvíja aj to, ako rýchlo pás pôjde a akú rýchlosť vám na behanie poskytne.

Napríklad, 6 konských síl dokáže poskytnúť rýchlosť behu až do 20 km/h.

Pri výkone motora je dobré spomenúť aj spotrebu. Tá je pre mnohých dôležitým faktorom pri výbere.

Spotreba sa odvíja od výkonu stroja. Čím je výkon vyšší, tým väčšiu spotrebu stroj má. Pri výbere preto sledujte údaje, ktoré sú uvedené pri modeli pásu. Poprípade sa poraďte s odborníkom.

Napájanie strojov je bežné, zo zásuvky 220 – 230 V.

Tlmenie bežeckého pásu


Je jednou z vlastností, ktoré vplývajú na “pohodlie” pri behaní na bežeckom páse!

Dobré bežecké pásy sú často vybavené systémom tlmenia, ktorého účinnosť je rôzna v závislosti od modelu.

Tlmenie znižuje dopad nárazov do kolien a všetkých kĺbov.

Najlacnejšie bežecké pásy nemajú takmer žiadne tlmenie. Tie najdrahšie majú často profesionálne. Sú kvalitné a skvelo sa na nich beží.

Dokonca, špeciálne modely majú aj komplexné zdravotné odpruženie. Vhodné je pre osoby s rôznymi zdravotnými problémami a pás si kúpili ako pomôcku na rehabilitácie. 

Je jedno, či s kĺbmi problémy máte alebo nie. Správne tlmenie je základom. Šetrí najmä vaše kolená, no taktiež iné časti tela.

Nehovoriac o tom, že poskytuje skvelý pocit z behu.

Tlmenie musí vyhovovať vášmu použitiu:

  • pri chôdzi vám mäkké tlmenie prinesie lepšie pohodlie kĺbov a pocit “odrazu”
  • pri behu vám tvrdšie tlmenie poskytne maximálny odraz, dynamiku a menšiu stratu energie

 Pacemaker X3

Hľadáte kvalitný bežecký pásy do vášho domáceho fitka? Vyskúšajte Pacemaker X3. Je kvalitný a za super cenu.

Náklon – rôzne typy behu


Pre cielenejšiu svalovú prácu nôh umožní systém náklonu striedať cvičenie simuláciou behu do kopca.

Svaly dolnej časti tela (sedacie svaly, stehná) a brušnej oblasti (spevnené) sú viac namáhané a úbytok kalórií je urýchlený (napríklad až 4 krát viac pri 20% náklone!).

Existujú 2 typy náklonu:

  • s manuálnym nastavením, u ktorého je nutné prístroj zastaviť a náklon nastaviť
  • automatické nastavenie, ktoré možno meniť za behu

bežecký pás

Ovládacia konzola


Konzola poskytuje základné informácie o vašom cvičení: rýchlosť, ubehnutú vzdialenosť, čas cvičenia, priemerné množstvo spálených kalórií.

Existujú jednoduché modely s intuitívnym ovládaním chôdze a modely viac “technologické”.

Zamerajte sa na meracie nástroje a rôzne ponúkané programy, ktoré umožňujú hodnotiť výkon a pokrok, ponúkané kompatibility (formát hudby a pod.) a prehľadnosť informácií (veľkosť displeja, podsvietenie).

V závislosti od modelu môže byť vybavený aj znázornením tepovej frekvencie (k tomu budete potrebovať pás na meranie tepovej frekvencie).

Okrem spomenutých základných funkcií, ponúkajú mnohé bežecké pásy aj nadštandardnú výbavu, ku ktorej sa radí napríklad sledovanie trasy podľa Google maps.

Wi-Fi pripojenie pre spárovanie s tabletom alebo s mobilom. Poprípade veľký displej, na ktorom môžete pozerať filmy alebo seriály.

Plus, výhodou je, ak sa na postranných madlách stroja nachádzajú tlačidlá napríklad na sklon alebo rýchlosť.

Sú omnoho praktickejšie, pretože ich stačí iba stlačiť a stroj sa okamžite spomalí alebo zrýchli.

Nemusíte hľadať možnosť na veľkom displeji.

Maximálna váha užívateľa


Môže byť rôzna v závislosti od modelu, od 100 kg do viac ako 150 kg.

Rozmery prístroja a motora každého pásu vyhovujú bezpečnému použitiu aj užívateľom s “maximálnou” hmotnosťou.

Pozrite si 5 tipov ako vybrať bežecký pás.

Stabilita


Stabilita behu závisí od hmotnosti bežeckého pásu. Čím je bežecký pás ťažší, tým je tiež stabilnejší, čo je zárukou plynulého behu a pohodlia.

Základňa (dĺžka a šírka) je tiež dôležitá kvôli pevnosti prístroja.

Rýchlosť pásu


Rýchlosť bežeckých pásov je pri mnohých modeloch veľmi podobná. Ak sa však pripravujete napríklad na maratón alebo nejaký rýchlostný beh, je dobré tento parameter sledovať.

Pás by vám mal poskytnúť čo najväčšie rýchlostné rozmedzie.

Na trhu sa stretnete najčastejšie s pásmi v rýchlostiach od 0 – 16 km/h. Samozrejme, niektoré profesionálne modely dosahujú aj rýchlosť 20 km/h. 

Celková kvalita prevedenia


To, ako sa vám bude na páse behať, sa odvíja aj od celkového prevedenia a toho, aký kvalitný prístroj je.

Mnohé kvalitné stroje sú vyrobené z kombinácie plastu a kovu. Platí tu jednoduchá priama úmera. Čím viac kovových častí prístroj má, tým je robustnejší a kvalitnejší.

Pri výbere prístroja preto sledujte to, ako sú k sebe jednotlivé komponenty montované a aký materiál sa na výrobu použil.

Tvrdený plast je síce skvelým materiálom. Je odolný, veľa toho znesie. Bohužiaľ, má jednu veľkú nevýhodu. Po pomerne krátkom čase sa opotrebuje a zlomí.

Integrácia do interiéru


Systém skladania/rozkladania: na konci cvičenia je možné u väčšiny bežeckých pásov sklopiť časť pásu.

Pri rozklade máte k dispozícii asistenciu, ktorá pohyb sprevádza.

Niektoré pásy prinášajú aj iné možnosti. Na trhu existujú pásy, ktoré umožňujú odloženie prístroja pod posteľ.

Systém premiestňovania: väčšina pásov je vybavená kolieskami na premiestňovanie.

Niektoré pásy možno premiestniť ľahšie ako iné (celková hmotnosť a zóny umiestnenia sú v tomto prípade dôležité).

A kam pás vlastne umiestniť? Najlepšie je, ak máte doma miestnosť, v ktorej cvičíte. Tá by mala byť vzdialená od miestností, v ktorých sa spí.

Mnohé cvičebné pomôcky robia hluk. Je jedno či ide o bežecký pás, bicykel alebo činky. Ak nechcete rušiť ďalších členov v domácnosti, mali by ste na tento menší fakt myslieť.

Veľa ľudí si zariaďuje svoju vlastnú posilňovňu v pivnici. Ak však nemáte tak veľkú pivnicu alebo na to nie je vhodná, pokojne umiestnite pás napríklad do obývačky či spálne. 

Cvičiť však budete môcť len vtedy, keď ostatní členovia rodiny budú už hore.

Cena


Cena pri nakupovaní bežiacich pásov často zaváži. Snáď každý, kto plánuje takýto prístroj do domácnosti kúpiť vie, že nejde o žiadnu lacnú záležitosť. Práve naopak.

Je preto dobré, ak si na začiatok zadáte určité cenové rozpätie a v tom sa budete pohybovať.

Za najlacnejšie pásy môžete zaplatiť od 150 – 200 €. Pri takýchto modeloch však nečakajte žiadne špeciálne funkcie.

Najčastejšie ide o pásy s bezmotorovým riešením a horšou ergonómiou.

Následne sú stredne drahé pásy, ktoré nájdete v rozmedzí od 300 do približne 800 €. Takéto pásy sú už lepšie. Zvyšujúcou sa cenou majú viac funkcií a možností využitia.

Poslednou cenovou kategóriou sú pásy nad 1000 €. Takéto modely sú profesionálne. Veľmi dobre sa na nich beží, majú veľké množstvo funkcií a skvelú ergonómiu.

Často poskytujú veľký displej. 

Tak ako pri každých produktoch, aj pri bežeckých pásoch platí jedno pravidlo. Najdrahší výrobok nemusí byť ten najlepší.

Preto je zbytočné, aby ste investovali tisícky eur do modelu, ktorý ani nevyužijete.

žena na bežiacom páse

Značka


Pri bežeckých pásoch sa len málokto orientuje v značkách. Spravidla si modely vyberáme podľa toho, akú funkcie poskytujú a v akej cenovej kategórii sa nachádzajú.

Ak však patríte k odborníkom a poznáte niektoré značky, pokojne na ne stavte. Niektoré sú obľúbené viac ako iné. 

Menej známe značky však nemusia byť menej kvalitné. Potrebné je, aby ste nakupovali u overených predajcov a popri tom sledovali ďalšie parametre, ktoré sme si spomenuli.

Záruka a servis


Aj ten najlepší a najkvalitnejší prístroj sa vie zničiť alebo opotrebovať. Preto je pri kupovaní dôležité sledovať záruku a pozáručný servis.

Záruka na bežiace pásy býva zvyčajne klasická, v období dvoch rokov. Niektoré značky však poskytujú na určité komponenty, poprípade celý pás, aj 10 ročnú záruku. 

Dvojročná záruka je však dostatočne dlhým obdobím na to, aby ste zistili, či je pás v poriadku a či nemá nejaké chyby, kvôli ktorým by ste ho museli reklamovať.

Pozáručný servis sa vám oplatí vtedy, ak sa po rokoch používania určité komponenty opotrebujú alebo budete mať s pásom iné problémy.

Mnohé značky pozáručný servis ponúkajú. Je výhodný, pretože za príjemnú cenu vám autorizovaný servis opraví všetko, čo potrebujete.

Plus, dobré je taktiež vedieť niečo o náhradných dieloch. Ak nakupujete u overených predajcov, s dielmi by nemali byť problémy.

Naopak, ak by ste zvolili neznáme značky len pre to, aby ste ušetrili zopár desiatok eur, po pár rokoch budete môcť bežecký pás vyhodiť.

Mnohé nekvalitné alebo neoverené značky neposkytujú servis či náhradné diely. Neskôr to pre vás môže znamenať, že pás sa nebude dať opraviť.

Bezpečnosť


Základom správneho cvičenia na bežeckom páse je najmä bezpečnosť. Pás sa pohybuje rýchlo a vy nikdy neviete, čo sa môže stať.

Práve preto by vášmu pásu nemal chýbať núdzový vypínač, ktorý stroj okamžite zastaví.

Takýto bezpečnostný prvok je vhodný napríklad v prípade, keď sa necítite dobre alebo ste unavení.

A ako takéto bezpečnostné prvky fungujú? Mnohé majú špeciálny gombík, ktorý stačí stlačiť, iné majú lanko, ktoré na seba pripnete.

V prípade pádu alebo nejakého iného nešťastia lanko vytrhne bezpečnostný prvok a pás zastaví.

žena na bežiacom páse

Bežiaci pás a jeho montáž


Počítajte s 30 min až 1 h montážou u väčšiny pásov. Existujú však aj výrobky nevyžadujúce žiadnu montáž.

Tie môžete ihneď po rozbalení začať používať. Toto je veľká výhoda aj v prípade, že  chcete bežecký pás predať.

Bežiaci pás a starostlivosť oň


Montáž však nie je posledným krokom, ktorý prichádza po kúpe. Práve naopak. Počas používania pásu je potrebné starať sa oň.

Prvou vecou, ktorú by ste mali robiť, je pravidelne pod ním vysávať a čistiť. Dôvod je jednoduchý. Do motora by sa časom mohli dostať prachové čiastočky a prehriať ho.

Druhou vecou je pravidelné mazanie bežeckej plochy. Pásy totižto fungujú na jednoduchom princípe, kedy sa podkladová doska trie o rotačné valce.

Aby bolo trenie plynulé, je potrebné pravidelne ho mazať.

Olej na mazanie môžete k pásu dostať. Poprípade si ho s ním rovno kúpte. Nie je príliš drahý a vydrží vám pomerne dlho.

Drahšie modely majú tzv. samomazacie dosky. V tomto prípade nejaké mazanie nie je potrebné.

Na to, ako však fungujú a či ich netreba čas od času namazať, sa spýtajte odborníka v predajni.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Ahoj, moje meno je Adrian a športu sa venujem odmalička. Aktívne jazdím na bicykli a vo voľnom čase sa venujem posilke. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike snažím vzdelávať. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.