Cvičenie na doma – Ako cvičiť doma + všetko, čo potrebuješ

DomovFitnessCvičenie na doma - Ako cvičiť doma + všetko, čo potrebuješ

Cvičenie doma sa v posledných mesiacov, a to hlavne v časoch koronakrízy stalo obrovským hitom. Niet sa čomu čudovať, pretože je o niečo lacnejšie, ale taktiež ťa v tejto rýchlej dobe bude stáť menej času. Nehovoriac o tom, že môžeš dosiahnuť úplne rovnaký efekt. Samozrejme, základom je, aby si bol dôsledný a mal k tomu správnu výbavu a naladenie. Ako na to? V tomto článku ti prezradíme, čo ťa bude motivovať ku cvičeniu a čo k tomu budeš potrebovať.

Cvičenie na doma – prečo je správne?

Mnoho ľudí si hľadá výhovorky, prečo necvičiť.

Väčšinou je to o tom, že na cvičenie nie je dostatočné množstvo času, človek sa necíti úplne komfortne cvičiť pred inými ľuďmi, prípadne je problémom cena fitness centier.

Práve preto je cvičenie doma skvelou alternatívou, ktorá má množstvo výhod.

Hlavné výhody cvičenia doma

Samozrejme, všetko má svoje výhody aj nevýhody.

Taktiež cvičenie na doma. My sa však sústredíme predovšetkým na výhody, ktoré ti prinesie. Tu sú:

  • Ušetrí vám čas – v porovnaní s cvičením na iných miestach si v tomto prípade ušetríš čas na presúvanie sa do posilňovne alebo fitka. V konečnom dôsledku ti stačí rozhodnúť sa, kedy chceš cvičiť a ísť do toho. Nepotrebuješ čas navyše na sprchu či na prípravu.
  • Je pohodlné – tento druh cvičenia je pohodlný. Istým spôsobom to súvisí aj s tým, že nie je potrebné nikam chodiť, pretože cvičíš, keď sa tak rozhodneš. Tiež nemusíš mať stres z toho, že na teba bude niekto pozerať. Cvičiť však môžeš aj s priateľom alebo so súrodencom a je to tiež skvelá kolektívna aktivita!
  • Bude ťa menej stáť – kým pri návšteve fitka je potrebné zaplatiť členský poplatok alebo vstup, cvičenie na doma môže byť zadarmo. Na internete nájdeš množstvo tutoriálov a cvičení online, ktoré sú prístupné úplne pre každého. Druhou alternatívou sú potom platené online kurzy podľa tvojich predstáv, ktoré však môžu byť stále lacnejšie ako reálne kurzy.
  • Je to skvelá aktivita na voľný čas – ak si sa doteraz bránil z rôznych dôvodov cvičeniu, toto je skvelý spôsob, ako si nájsť výbornú aktivitu na voľný čas v akomkoľvek ročnom období aj počasí. Je možné, že sa častokrát prehováraš na to, aby si išiel cvičiť, doma to pôjde o niečo jednoduchšie. Akonáhle si vybuduješ svoju rutinu, bude to tvoja obľúbená činnosť.

Ďalšie výhody:

  • Otvorí vám nové možnosti – cvičenie sa nedá realizovať úplne kdekoľvek. Možno je tvojím prípadom to, že nemáš v okolí fitko alebo posilňovňu, prípadne ani žiadne skupinové aktivity alebo to, čo by si chcel vyskúšať. Práve preto je cvičenie doma skvelým spôsobom na to, aby si skúsil to, čo ešte nepoznáš. Či je to klasické posilňovanie alebo jóga. Dôležité je však vedieť, ako na to, k čomu ti pomôže množstvo tutoriálov.
  • Je flexibilné – v neposlednom rade je skvelou výhodou to, že cvičiť doma môžeš kedykoľvek ti to vyhovuje. Nie si viazaný na žiadnu hodinu, ani deň.

Všetky tieto výhody prispievajú k tomu, aby bolo cvičenie doma skvelou aktivitou, ktorá ti prinesie všetky benefity v podobe zdravého životnému štýlu, discíplíne a v neposlednom rade aj zábave.

Ako cvičiť doma

Pri cvičení doma je dôležité sústrediť sa na to, že na to, aby si to robil správne. Najväčší problém môže spočívať v tom, že máš pocit, že ti chýba tá správna motivácia. Základom je však to, aby ste našli ten správny spôsob.

Nenechaj sa odradiť svojou vlastnou predstavou, že ťa cvičenie doma nebaví alebo že sa ti nechce. Stačí iba pár krokov na to, ktoré ti pomôžu nájsť ten správny spôsob.

Dôležitým prvkom je cvičení doma je nájsť si správny štýl, ktoré ti budú vyhovovať.

Tieto rady ti k tomu pomôžu:

  1. Vytvor si správnu atmosféru – ideálne je, aby sa ti aj doma cvičilo dobre. Pomôže ti k tomu, ak si pustíš správnu hudbu, ktorá ťa motivuje a obklopíš sa prostredím, ktoré bude pre cvičenie príjemné. Snaž sa nájsť si priestor na cvičenie tak, aby si mal dosť miesta a zároveň ťa nikto nerušil.
  2. Prezleč sa na cvičenie – nie je úplne správne vstať z gauča a začať cvičiť. Je dobré sa na cvičenie naladiť a k tomu skvele prispeje aj športové oblečenie, ktoré budeš mať vyhradené na cvičenie na doma.
  3. Nájdi si typ cvičenia, ktoré ti vyhovuje – doma máš oveľa viac možností na to, aký druh cvičenia si vybrať. Je možné si zvoliť len klasické kardio cvičenie, zaobstarať si cvičebný stroj alebo cvičiť s vlastnou váhou. Podstatné je však aj uistiť sa, že pokiaľ skúšaš niečo nové, je to v rámci tvojich možností. Napríklad, cvičenie akým je jóga treba cvičiť správne, inak hrozí zradenie. Na druhej strane je to tiež jedna z možností.

Vieš, aké sú výhody pravidelného cvičenia?

Okrem toho:

  1. Priprav si všetko, čo potrebuješ – rovnako ako pri cvičení v posilňovni je dôležité mať niekoľko vecí, rovnako si aj pre cvičenia doma priprav všetko, čo potrebuješ. Je to hlavne voda a uterák, prípadne spomínaná hudba tak, aby ti nič nechýbalo.
  2. Zabudni na médiá – snaž sa pri cvičení doma vyhýbať telefónu alebo počítaču. Ak budeš kontrolovať každú správu na telefóne, bude ťa to rušiť a nedosiahneš výsledok, aký si želáš.
  3. Cvič v čase, ktorý ti vyhovuje – flexibilita pri cvičení doma zabezpečuje, že môžeš cvičiť vtedy, kedy ti to vyhovuje. Ak si takzvané ranné vtáča, môžeš cvičiť predtým, než začneš robiť čokoľvek iné. Dôležité je cvičiť v čase, kedy si aktívny. Nemalo by to byť príliš neskoro. Asi dve hodiny pred časom spánku telo začína produkovať melatoním a pripravuje sa na odpočinok.

Všetko, čo potrebuješ na cvičenie na doma

Na cvičenie na doma nepotrebuješ množstvo pomôcok, ale aj napriek tomu je niekoľko vecí, vďaka ktorým bude toto cvičenie príjemnejšie aj efektívnejšie. Ak nehovoríme o cvičení na posilňovacích strojoch, pomôcky na cvičenie sú relatívne lacné a tiež dobre dostupné. Zváž si určite zaobstaranie týchto pomôcok:

  • Podložka na cvičenie – podložka na cvičenie je niečo, čo budeš nevyhnutne potrebovať. Zabráni to akémukoľvek prípadnému zraneniu a bez ohľadu na to, či budete posilňovať s vlastnou váhou alebo cvičiť pilates, podložka na cvičenie alebo karimatka bude nesmierne užitočná. Odľahčí kĺby, je pohodlnejšie a príjemná. Ak si chcete vybrať karimatku alebo podložku, inšpirujte sa v tomto článku.
  • Foam roller – foam roller alebo tiež masážny prístroj je skvelý malý prístroj, ktorý slúži na jednej strane na cvičenie a na druhej strane je to tiež skvelý spôsob, ako si zabezpečiť príjemnú masáž na zregenerovanie tela a svalov.
  • Gumy na cvičenie – tieto gumy majú jednu veľkú výhodou, a tá spočíva v tom, že prostredníctvom nich možno zvýšiť záťaž pri niektorých druhoch cvičenia, ale na druhej strane dokážu tiež odľahčiť pri inom cvičení. Sú dostupné za skvelé ceny a cvičenie s nimi je veľmi zábavné.
  • Činky – činky sú základom v prípade, že si chcete budovať svoju svalovú hmotu. Nemusíte sa však orientovať iba na činky, ktoré majú veľkú váhu, ale aj pokojne na činky, ktoré majú pár kilogramov, a budú skvelým doplnením k cvičeniu s vlastnou váhou.

Cvičenie na doma je naozaj skvelý spôsob, ako sa budeš udržiavať vo forme počas celého roku.

Snaž sa nájsť si v ňom určitú rutinu, vďaka ktorej toto cvičenie nebude pre teba predstavovať niečo, čo musíš, ale čo chceš.

Ak si k nemu zaobstaráš vhodné pomôcky a dobre sa naň naladíš, je to výborná alternatíva, ktorú si určite obľúbiš! Inšpiruj sa pri výbere cvikov tu.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Dominika Koštialiková
Dominike učarovali latinskoamerické a afro tance, ktorým sa venuje už 8 rokov. Okrem toho posledných 5 rokov pracuje v oblasti online marketingu. Miluje cestovanie, šport a aktívny životný štýl.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.