Cviky na doma – Cvičte v pohodlí domova! + (VIDEO NÁVOD)

Domov Fitness Posilňovanie Cviky na doma - Cvičte v pohodlí domova! + (VIDEO NÁVOD)

Aj v prípade, ak nemáte možnosť cvičiť v posilňovni, prípadne vás to neláka, nič nie je stratené! Cviky na doma sú účinnou formou, ako si nielen vyplniť voľný čas, ale tiež z veľkej miery prispieť k vášmu zdraviu a v neposlednom rade si spevniť telo. Ak vás odrádza to, že nie ste na cvičenie doma zvyknutý, nezúfajte! Vybudovanie každého zvyku trvá určitý čas, avšak výsledok stojí za to. Stačí si nájsť cvičenie, ktoré vás bude baviť a začať postupne. Ak už doma cvičíte, je tiež skvelé si osvojiť niekoľko nových cvikov, ktoré budete striedať. Predstavíme vám ich v tomto článku.

Tieto pomôcky vám pomôžu pri cvičení doma:


Cviky na doma

Cvičenie je veľmi prospešné v akejkoľvek forme. Ak sa nehýbete, vaše telo zbytočne ochabuje, čo nie je dobré. Naopak, cvičenie prospieva nielen k celkovému zdraviu a vitalite, ale tiež ku duševnej pohode a predchádzaniu rôznych zdravotných problémov. 

V prípade, že neobľubujete žiadny šport vonku alebo neradi cvičíte v posilňovni, práve cvičenie na doma je skvelý spôsob, ako zabezpečiť, že bude vaše telo zdravé a silné.

Vyberte si cvičenie, ktoré vás bude baviť alebo sa zamerajte prioritne na cviky, ktoré spevnia tú časť svalov, ktoré spevniť potrebujete.

Cvičenie v pohodlí domova je skvelý spôsob, ako si zlepšiť náladu, zabaviť sa A CÍTIŤ SA SKVELO.

Cviky na doma – aké výhody prinášajú?

Ak budete cvičiť doma, dočkáte sa nielen krajšej postavy, pretože je tu množstvo iných výhod, ktoré cvičenie na doma ponúka:

  1. Ušetríte čas – najmä pre zaneprázdených, a to či už prácou alebo rodinou, je tento druh cvičenia skvelý. Nie je potrebné nikam sa presúvať a cvičíte práve vtedy, keď máte čas, a kedy vám to vyhovuje.
  2. Cvičenie na doma je lacnejšie – samozrejme, aj cvičenie doma a v posilňovni má svoje nepostrádateľné benefity. Domáce cvičenie vás však nestojí žiadne členstvo v posilňovni či na kurzy. Všetko, čo potrebujete, je len dobrá podložka alebo karimatka na cvičenie a športové oblečenie.
  3. Môžete si vybrať cvičenie, ktoré vás baví – kým ste pri cvičení v posilňovni alebo na rôznych kurzoch obmedzený iba ponukou, ktorá je k dispozícií, výhodou cvičenia doma je, že si môžete vybrať to, čo sa vám páči. K dispozícií je množstvo videí a cvičení, ktoré nájdete online, takže si je z čoho vyberať.
  4. Cvičenie bez výhovoriek – cvičenie je naozaj niečo, čo by mal robiť každý z nás. Ak cvičíte doma, už sa nemáte naozaj na čo vyhovárať, pretože vás nestojí ani množstvo času a ani peňazí.
  5. Skúšanie rôznych cvikov – v neposlednom rade je tiež výhodou to, že ak sa v posilňovni necítite komfortne skúšať rôzne druhy cvičení, práve doma ich môžete vyskúšať. Dávajte si však určite pozor, aby ste si neublížili a snažte sa o správne prevedenie cvikov.

Nájdite motiváciu na cvičenie doma

Najmä začiatky bývajú vždy ťažké. Ak ste sa však odhodlali cvičiť, je to prvý krok k vášmu úspechu.

Nenechajte sa tiež odradiť počiatočným neúspechom alebo nezáujmom, snažte sa len docieliť, čo ste si zaumienili, a budovať tento zvyk.

Ak ste nikdy predtým ešte doma necvičili, je možné, že vás cvičenie zo začiatku nebude baviť. Nenechajte sa však tým odradiť. Čo vám nevýjde dnes, pôjde určite lepšie zajtra.

Tu je niekoľko tipov na zlepšenie motivácie na cvičenie doma:

  • Plánujte si vaše cvičenie – ak si nevyhradíte na cvičenie presný čas a nebudete si ho plánovať, veľmi pravdepodobne ho nikdy nezačleníte do vášho rozvrhu. Radi si privstanete? Cvičte krátko po prebudení a rozhýbte hneď od rána svoje telo. Ak vám vyhovuje viac cvičenie večer, nenechávajte si práve toto ako poslednú aktivitu. Vhodné je cvičiť najneskôr okolo šiestej večer, a to niekoľko hodín pred spaním.
  • Premyslite si, aké cvičenie by vás mohlo baviť – oveľa lepšie sa vám bude cvičiť, ak si nájdete aktivitu, ktorá vás skutočne baví. Možno to nie je kardio cvičenie, ale posilňovanie s vlastnou váhou, prípadne naopak. Možností je skutočne veľa. Postupne posúvajte svoje hranice.
  • Pripravte si pomôcky na cvičenie – cviky na doma budú oveľa zaujímavejšie, keď si pripravíte všetko, čo potrebujete. Okrem podložky na cvičenie si nezabudnite pripraviť tiež vhodné oblečenie, do ktorého sa prezlečiete. Môžu to byť legíny alebo iné športové oblečenie. Zadovážte si ľahšie činky alebo iné pomôcky, ako sú, napríklad, gumy na cvičenie.

Cvičenie by malo byť príjemné a pravidelné

Pri cvičení je veľmi dôležité vybudovať si návyk a odhodlanie. Postupne vás bude cvičenie viac a viac baviť a vy sa budete tešiť z dosiahnutých výsledkov.

Tu sú ďalšie príklady, ktoré vám pomôžu zlepšiť motiváciu.

  • Nenechajte sa vyrušovať – keď cvičíte doma, máte okolo seba množstvo faktorov, ktoré by vás mohli vyrušovať. Snažte sa byť plne sústredený na cvičenie, len tak bude mať váš tréning ozajstný efekt. Odložte telefón, snažte sa popri cvičení nevybavovať správy. Venujte sa iba sebe.
  • Cvičte pravidelne – s pravidelnosťou prichádza aj motivácia. Začiatky bývajú vždy ťažké, ale s každým cvičením bude vaša motivácia väčšia a väčšia. Ak vám robí problém dlhé cvičenie, začnite s 20 minútami denne a postupne cvičte o niečo dlhšie, napríklad, tri alebo štyrikrát do týždňa.
  • Cvičenie na doma si spríjemnite – pokiaľ je to možné, vytvorte si príjemné prostredie na cvičenie. Prezlečte sa do športového oblečenia, zapnite si hudbu alebo si pustite obľúbené online cvičenie.

Cvičenie doma

Keď si budete vyberať cvičenie, ktorému sa chcete doma venovať, pokojne môžete striedať viaceré druhy tréningov.

Ak máte sedavé zamestnanie, určite nezabúdajte posilniť chrbát a cvičiť kardio. Naopak, ak potrebujete viac spevniť telo, vynikajúce bude cvičenie s vlastnou váhou alebo cviky na nohy na doma.

Cviky na doma na chrbát

Cviky na chrbát sú účinné nielen na spevnenie svalov na chrbte, ale aj na bruchu. Tiež prispievajú k celkovému lepšiemu držaniu tela a rovnováhe tela.

Vyskúšajte tieto cviky:

  1. Postavte sa rovno s nohami mierne od seba. Ruky upažte, otvorte hrudník. Následne ruky krížte pred seba a sústreďte sa na pravidelné dýchanie a plynulý pohyb. Opakujte niekoľkokrát na jednu minútu.
  2. Mierne sa predkloňte, ale tak, aby ste si zachovali rovný chrbát. Nohy si nechajte rozkročené na šírku ramien. Ruky dvíhajte do strán ohnuté v lakťoch. Ak máte ľahšie činky, môžete využiť aj tie. Pri tomto cviku posilňujete nielen svaly chrbta, ale aj stehná a horné brušné svaly. Opakujte v troch sériách na jednu minútu.
  3. Cvičiť môžete aj vtedy, keď sedíte na stoličke. Ruky si dajte za hlavu a lakte roztiahnite do strán. Snažte sa predĺžiť si chrbticu, natiahnite si svaly a nakloňte sa mierne dozadu. Toto cvičenie môžete opakovať vždy, keď dlho sedíte.

Kardio cviky na doma

Kardio cvičenie je naopak skvelé na zvýšenie vašej energie a zbavenie sa prebytočných kilogramov.

Navyše je tiež veľmi zábavné a zlepšíte si aj kvalitu vášho spánku. Tu je niekoľko druhov kardio cvičení pre vás:

  1. Skákanie cez švihadlo ak bývate v byte, švihadlo môže byť problém, avšak ak pochádzate z domu, neváhajte ani minútu! Skákanie cez švihadlo je nový fenónom a je tiež neuveriteľne účinné. Vďaka nemu si spevníte telo, zlepšíte kondíciu aj vytrvalosť.
  2. Jumping jack – tento cvik je zrejme najznámejší zo všetkých kardio cvičení. Začnite postojom v pozore s rukami pozdĺž tela. Následne striedavo vyskakujte s rozkročenými nohami a upaženými rukami. Súčasne posúvate ruky aj nohy od tela. Tento cvik môžete naozaj cvičiť, kým budete vládať.

Cviky na nohy na doma

Nohy sú pri cvičení doma o niečo viac zanedbávané, pretože sa väčšinou sústredíme na brucho. Napriek tomu existuje množstvo účinných cvičení práve na nohy:

  1. Predpokávanie a zakopávanie – na podložku si položte dlane a kolená. Vystrihne chrbát, spevnite celé telo a striedavo nohy zakopávajte plynule do výšky vášho tela. Ten istý pohyb môžete robiť aj tak, že sa sústredíte na posúvanie kolena smerom k bruchu. Opakujte v niekoľkých sériách po 20 cvikov.
  2. Ľahnite si na chrbát na podložku, ruky položte pozdĺž tela. Nohy majte mierne rozkročené. V niekoľkých cvikoch zdvíhajte postupne chrbát a zadok, pričom máte spevnené celé telo. Sústreďte sa na to, aby váš pohyb vychádzal z nôh. Opakujte v dvoch sériách po 20 cvikov. Následne ostaňte v polohe hore so spevnenými svalmi a kolená priťahujte k sebe. Ak máte gumu na cvičenie, môžete použiť aj tú. Opakujte v dvoch sériách.

Čím skôr si zvyknete na cvičenie doma, tým lepšie sa budete cítiť. Odmenou budú krajšia postava, silnejšie svaly, ale predovšetkým pocit, že aj doma spravíte niečo pre seba.

Budovať si pevnú vôľu a odhodlanie sú zároveň veľmi dôležité vlastnosti, ktoré vám pomôžu aj v živote. Užite si váš tréning!

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Dominika Koštialiková
Dominike učarovali latinskoamerické a afro tance, ktorým sa venuje už 8 rokov. Okrem toho posledných 5 rokov pracuje v oblasti online marketingu. Miluje cestovanie, šport a aktívny životný štýl.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.