Práve prebieha VEĽKÝ JESENNÝ VÝPREDAJ až do 80%. Pozrite si ZAUJÍMAVÉ ZĽAVY!

DomovŠportStreet workout a kalistenikaDynamický strečing s Michalom Barbierom + (VIDEO)

Dynamický strečing s Michalom Barbierom + (VIDEO)

Dnes tu máme krátky článok, v ktorom sa dozviete ako správne previesť dynamický strečing. Takýto druh strečingu je skvelý spôsob ako predchádzať zraneniam. Doprajte si ho pred každým tréningom.

Michal:

„Ahojte, Tak minule som Vám ukázal súbor cvikov v rámci statického strečingu a dnes ideme na dynamický, ktorý tvorí súčasť rozcvičenia pred tréningom. Dynamický strečing má na rozdiel od statického aktivujúci účinok, čo znamená že tvorí ďalšiu časť „ideálnej“ rozcvičky 🙂 Ako sme si už mnoho krát spomínali tak rozcvičku tvorí zahrievačka, kĺbová rozcvička a dynamický strečing. Video je rozdelené na 2 časti. Prvú časť tvorí strečing na dolnú časť tela a druhú zas strečing na hornú časť tela. Dynamický strečing má mnoho benefitov. Teraz si uvedieme len pár tých najdôležitejších:

  • Ideálne aktivuje svaly a iné tkanivá pred záťažou
  • Natiahne nám svaly po celej dĺžke, čo nám časom pomôže zlepšiť naše rozsahy
  • Na niektoré partie má tonizačný účinok („naladí“ a prekrví nám partie, ktoré rozcvičujeme na plánovaný tréning, čo nám môže pomôcť k lepším výkonom)
  • Zníži nám riziko poranenie svalov, šliach, kĺbov a väzov
  • Zvýši nám schopnosť učiť sa pohyby
  • Zvýšená pružnosť

Písal som že len pár? Verte mi je ich viac. Každopádne pozrite si čo som si pre vás dnes prichystal z tohto čarovného strečingu a dajte mi vedieť ako to dopadlo. Podelte sa s vašimi postrehmi. Držím vám palce a prajem kvalitný tréning.“

Čo je to dynamický strečing?

Dynamický strečing je súbor aktívnych pohybov, pri ktorých kĺby a svaly prechádzajú celým rozsahom pohybu. Je to ideálny spôsob na zahriatie tela pred náročnejším cvičením.

Takýto strečing by mal napodobňovať pohyb aktivity, ktorú sa chystáte vykonávať.

Napríklad, ak sa chystáte plávať, mali by ste krúžiť rukami, pretože to je primárny pohyb, ktorý vkonávate pri plávaní.

Dynamickéý strečing sa vo všeobecnosti odporúčajú pred cvičením, zatiaľ čo statické strečingy sú lepšie po cvičení.

Štúdie ukazujú, že dynamický strečing môže byť užitočný najmä pre športovcov, ktorí pracujú s výbušnou silou zo spodnej časti tela, ako sú napríklad šprintéri.

Ideálne je dopriať si takýto strečing pred behom a statický strečing po behu.

Malá štúdia z roku 2019 zistila, že dynamický strečing zvyšuje flexibilitu a znižuje tuhosť hamstringov a zlepšuje rozsah pohybu v kolenách. Strečingové cviky sa preto považujú za bezpečný spôsob, ako sa zahriať.

Výhody dynamického strečingu

Ako sme už spomenuli, dôkladný dynamický strečing môže byť prínosom hlavne pre ľudí, ktorí sa venujú výbušným športom, ktoré zahŕňajú beh alebo skákanie.

Najnovšie poznatky potvrdzujú, že dynamický strečing pomáha zlepšiť rozsah pohybu a zvýšiť svalovú silu.

Zistil sa však aj dôkaz, že nesprávne prevedený dynamický strečing môže v niektorých zriedkavých prípadoch zhoršiť výkon.

Záver

Ak sa pred cvičením zahrejete dynamickým strečingom, môžete výrazne znížiť šance na zranenie. Uistite sa však, že zahrievate svaly, ktoré budete pri cvičení zapájať.

Dynamický strečing môže tiež pomôcť pri regenerácii svalov tým, že zníži ich stuhnutosť a pomôže obnoviť rozsah pohybu pred ďalším tréningom.

4/5 - (4 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Michal Barbier
Michal Barbier
Michal sa športu venuje profesionálne. Má na konte niekoľko úspechov. Je taktiež majstrom sveta vo fitness. Špecializuje sa hlavne na freerunning, street workout, kalisteniku a handbalancing. Založil Limitless Academy. L.A, kde organizuje tréningy parkouru, kalisteniky a freerunningu.

VÝPREDAJ AŽ DO 80%!