Pozrite si FITNESS DARČEKY. Ideálne VIANOČNÉ DARČEKY pre mužov i ženy!

DomovMagazínChudnutieKáva na chudnutie - 7 spôsobov, ako môže POMÔCŤ!

Káva na chudnutie – 7 spôsobov, ako môže POMÔCŤ!

Káva je jednoznačne najobľúbenejší ranný nápoj konzumovaný na celom svete. Väčšina ľudí ju pije hlavne na zvýšenie energie, no môže byť zdravá a pomôcť pri chudnutí. Káva na chudnutie, ak sa konzumuje s mierou a bez pridaných sladidiel, môže pomôcť pri redukcii váhy a byť prospešná pre vaše celkové zdravie.

V tomto článku sa dozviete to, ako súvisí káva a chudnutie a tiež, koľko by ste jej mali vypiť, aby ste schudli.

Najlepšia káva na chudnutie

Môže káva pomôcť pri chudnutí?

Káva obsahuje prospešné látky, ako je niacín, draslík, horčík a antioxidanty, ktoré môžu podporiť trávenie, funkciu svalov a viesť tiež k lepšiemu zdraviu srdca.

Obsahuje tiež kofeín, ktorý zrýchľuje metabolizmus, zvyšuje energiu a môže podporovať chudnutie.

káva na chudnutie

Poďme si predstaviť niekoľko výhod kávy v spojitosti s chudnutím:

Čierna káva je nízkokalorický nápoj. Chudnutie je významne spojené s kalorickým deficitom, čo znamená, že musíte prijať menej kalórií, ako spálite. Obľúbeným spôsobom, ako dosiahnuť kalorický deficit, je konzumovať menšie množstvo kalórií, ako je váš obvyklý denný kalorický príjem.

Čierna káva je ideálny nápoj na chudnutie, pretože obsahuje menej ako 5 kalórií na porciu. Nízkokalorická je však len vtedy, ak ju pijete bez mlieka a bez cukru.

Hoci čistá čierna káva je nízkokalorická, môže sa veľmi rýchlo stať nápojom s vysokým obsahom kalórií. Preto si dajte pozor na pridávanie mlieka, cukru a iných prísad.

Kofeín zrýchľuje metabolizmus (zdroj). Metabolizmus je proces, pri ktorom náš organizmus rozkladá živiny a využíva kalórie z potravín na bežné fungovanie počas dňa. Kofeín, stimulant nachádzajúci sa v káve, je jednou z mála látok, ktoré môžu zvýšiť váš bazálny metabolizmus (BMR), známy aj ako rýchlosť spaľovania kalórií počas odpočinku.

Rýchlejší metabolizmus vám umožní spáliť viac kalórií v pokoji ale tiež počas fyzickej aktivity, čo môže prispieť k zníženiu hmotnosti.

Existuje stále viac výskumov o tom, ako je konzumácia kávy pozitívne spojená s BMR, je však dôležité mať na pamäti, že káva môže zvýšiť rýchlosť metabolizmu u jednej osoby, ale nie u inej osoby. Je preto dôležité si dôkladne odsledovať účinky pitia kávy na váš organizmus.

Kofeín môže tiež pomôcť znížiť pocit hladu. Chuť do jedla je ovplyvnená rôznymi faktormi, vrátane druhom jedla, ktoré jete, úrovňou fyzickej aktivity a tiež hormónami. Štúdie ukázali, že kofeín môže znížiť hladiny ghrelínu, hormónu, ktorý spôsobuje pocit hladu.

Príjem kofeínu tiež stimuluje peptid hormónu sýtosti. Viac tohto hormónu znamená, že sa budete cítiť dlhšie nasýtení a menej hladní.

Konzumácia kávy hodinu pred tréningom vám môže pomôcť odtrénovať tréning pri vyššej intenzite. Kofeín vám dodá energiu a prinúti telo spaľovať viac tuku. Mnoho ľudí si zvykne kávu pridávať do proteínových nápojov pred tréningom.

Pitím čiernej kávy pred akoukoľvek fyzickou aktivitou môžete dosiahnuť viac spálených kalórií počas aj po tréningu. Navyše káva indukuje vylučovanie dopamínu, vďaka čomu spálite ešte viac kalórií.

Kofeín môže pomôcť znížiť zadržiavanie vody. Zadržiavanie vody je opuch spôsobený tým, že vaše telo zadržiava tekutiny. Telo nedokáže ukladať kofeín, čo znamená, že až šesť hodín po vypití kávy sa kofeín vylučuje zvýšeným výdajom moču.

Tento zvýšený výdaj tekutín z tela pomáha zmierniť zadržiavanie vody kvôli svojmu diuretickému účinku. Zadržiavanie tekutín môže brániť vášmu pokroku v chudnutí, pretože sa často cítite nafúknutí, malátni a akoby ste sa nikam neposúvali.

Káva pomáha rozložiť tuky. Kyselina chlorogenová stimuluje organizmus, aby účinnejšie rozkladal tuky, čo znamená, že schudnete rýchlejšie. Je úžasné, že kofeín zvyšuje lipázu, enzým, ktorý pomáha rozkladať tuk počas trávenia. Je to synergická kombinácia kofeínu a kyseliny chlorogénovej, čo robí kávu skvelou na spaľovanie tukov.

 

Káva môže spôsobiť aj priberanie!

Ako sme už spomenuli, niektoré štúdie naznačujú, že káva môže byť prospešná pri chudnutí. Ak si nedáte pozor, môže káva spôsobiť presne opačný efekt.

Kofeín môže narušiť zdravý spánok

Kofeín pôsobí ako stimulant tým, že blokuje účinky adenozínu, chemickej látky vo vašom mozgu, ktorá spôsobuje pocit ospalosti.

To môže byť užitočné, ak potrebujete fungovať a nie spať. Ak ju však konzumujete v neskorších hodinách počas dňa, káva môže narušiť váš spánok.

Nekvalitný spánok môže viesť k priberaniu na váhe. Zlý spánok je spojený s vyššou telesnou hmotnosťou, zvýšenou chuťou do jedla a väčšou túžbou po nezdravých potravinách. Vplyv nezdravého spánku bude na vašu váhu oveľa väčší ako pozitívny vplyv kávy.

Dávajte si preto pozor, kedy pijete vašu poslednú kávu počas dňa.

Koláčik ku káve…

Mnoho ľudí si dáva kávu so sladkou pochúťkou, akou je napríklad koláčik alebo keksík. Je to preto, že kofeín mení vnímaný zmysel sladkej chuti, čo môže mať za následok zvýšenú túžbu po sladkostiach.

Každodenná konzumácia sladkostí ku káve môže viesť k zvýšeniu telesnej hmotnosti.

Aby ste sa vyhli túžbe po cukre a potenciálnemu prírastku hmotnosti, ktorý môže prísť s konzumáciou vysokokalorických sladkých pochúťok, vychutnajte si kávu s potravinami, ktoré poskytujú zdroj bielkovín a zdravých tukov – ako napríklad hrsť orechov alebo vaječné raňajky.

Hotové kávy sú plné kalórií a cukru

Hoci čistá čierna káva má nízky obsah kalórií, mnohé kávové nápoje sú plné kalórií a cukru.

Mnohé obchodné reťazce predávajú sladené kávové nápoje, ktoré obsahujú pridaný cukor a stovky kalórií.

Pravidelný príjem sladkých nápojov, ako sú hotové sladené kávy, je spojený s priberaním na váhe a vyšším rizikom obezity.

Kedy piť kávu?

Káva je skvelý spôsob, ako začať ráno. No mali by ste si dať pozor na pitie kávy počas dňa.

Akos me už vyššie spomenuli, pitím kávy príliš neskoro počas dňa a riskujete, že si narušíte spánok. Ideálne je spať približne osem hodín denne.

Preto by ste si mali dať poslednú šálku najneskôr o 14:00. Týmto spôsobom bude kofeín úplne vylúčený z vášho organizmu v čase, keď budete pripravení ísť spať.

Ako si pripraviť kávu na chudnutie?

Existuje mnoho spôsobov, ako si vychutnať svoju každodennú šálku kávy bez toho, aby ste pribrali.

Najdôležitejším tipom je vyhnúť sa nadmernému sladeniu kávy. Cukor je prítomný v mnohých ochutených a vopred pripravených kávach. Veľa ľudí si do kávy pridáva cukor alebo tekuté sladidlá, ako je javorový, datľový alebo agávový sirup.

Pozrite si niekoľko spôsobov, ako znížiť príjem cukru a zároveň dodať káve chuť:

  • Posypte kávu trochou škorice alebo holandským kakaom.
  • Pridajte do kávy trochu kvalitnej horkej čokolády.
  • Použite nesladené mandľové alebo kokosové mlieko.
  • Použite malé množstvo prírodného, ​​nekalorického sladidla, ako je napríklad stévia.
  • Pridajte pár kvapiek vanilkového extraktu.

espresso

Záver

Existuje niekoľko dôkazov, že káva dokáže zrýchliť metabolizmus, zlepšiť spaľovanie tukov a budete sa cítiť dlhšie nasýtení, no nečakajte žiadne zázraky spojené s chudnutím.

Kvalitné chudnutie, ktoré nie je sprevádzané jojo efektom môžete dosiahnuť cvičením a kvalitnou stravou. Káva je príjemný pomocník v tomto procese.

4/5 - (5 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

ZĽAVY AŽ - 80 %!