Práve prebieha VEĽKÝ JESENNÝ VÝPREDAJ až do 80%. Pozrite si ZAUJÍMAVÉ ZĽAVY!

DomovPR článokKaždodenné aktivity, ktoré podporia chudnutie aj pevné zdravie

Každodenné aktivity, ktoré podporia chudnutie aj pevné zdravie

Priberáme vtedy, keď prijmeme viac kalórii ako dokážeme spáliť. Keď chcete schudnúť, musíte niečo zmeniť. Menej jesť a viac sa hýbať. Pri správne zostavenom jedálničku a tréningovom pláne by ste mali schudnúť pol kilogramu za týždeň. Keď na to pôjdete zhurta, po skončení diéty priberiete ešte viac, ako sa vám podarilo schudnúť. V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme aktivity, ktoré podporujú chudnutie a upevnia vaše zdravie.

V príjemnom prostredí to pôjde lepšie

Nájdite si chvíľku pre seba a zacvičte si. Zameriate sa na aktivitu, ktorú vykonávate a na chvíľu zabudnete na celý svet. Len žiadne výhovorky. Cvičiť môžete aj doma. Špeciálne cvičebné pomôcky nepotrebujete. Váha vlastného tela vám na začiatok úplne postačí. Cvičenie vás bude lákať oveľa viac, keď si prostredie vylepšíte podľa svojich predstáv. Lúka plná kvetov, horská krajina, či západ slnka. V akom prostredí sa cítite najlepšie? Po cvičení sa nemáte cítiť dobre len fyzicky, ale aj psychicky.

Spáli kalórie a formuje telo

Pravidelné cvičenie zvyšuje svalovú silu, spaľuje kalórie, pomáha redukovať tuk v oblasti brucha, podporuje kardiovaskulárny systém, zlepšuje kondíciu, zvyšuje produkciu hormónu šťastia, zlepšuje náladu a celkovú kvalitu života. Silový tréning v pohodlí domova si doprajte aspoň dvakrát do týždňa. V ostatné dni choďte von.

Dokáže viac, ako si myslíte

Najprirodzenejším pohybom je pre človeka chôdza. Patrí k jednému z najlepších spôsobov, ako schudnúť. Pri pol hodinovej rýchlej chôdzi 5 – 6 krát denne sa poriadne uvoľníte, vyčistíte hlavu, zmiernite stres, znížite riziko vzniku kardiovaskulárnych chorôb, hladinu cholesterolu, zrýchlite metabolizmus a to všetko pri minimálnom zaťažení kosti a kĺbov. Spálite viac kalórií. Keď si budete dávať pozor na to, čo zjete, schudnete. 

Vyťažte z nej všetko, čo sa dá

Kráčajte vzpriamene. Pôjdete rýchlejšie a svaly budú pracovať oveľa lepšie. Do chôdze zapojte ruky. Pomôžu vám udržať tempo, do pohybu zapojíte aj hornú časť tela a spálite viac kalórií. Intenzívnej chôdzi sa venujte ráno. Spálite viac tuku. Hladina glykogénu počas spánku klesá. Telo energiu čerpá z tukov, ktorých sa chcete zbaviť.

Stravu treba zmeniť

Polotovary, biele pečivo, koláče, údeniny a rýchle občerstvenia z jedálnička vynechajte. Sú chutné, ale zaťažujú tráviaci trakt a spomaľujú metabolizmus. Zamerajte sa na celozrnné pečivo, orechy, semená, ryby, ovocie a zeleninu. Sú zdrojom vlákniny a organizmus ich spracuje oveľa ľahšie. Odporúčaný denný príjem vlákniny predstavuje 25 – 30 g. Vláknina vás zasýti, zlepšuje hladinu cholesterolu v krvi, potrebujú ju zdraviu prospešné črevné baktérie a je prevenciou zápchy.

Potrebujete ho. Treba si len správne vybrať

Ovocie kvôli cukru nevynechávajte. Obsahuje vitamíny, minerály, stopové prvky, vlákninu. Ananás, vodný melón, grapefruit, hrušky, čučoriedky, maliny, jahody, jablká, pomaranče, jablká, mango, avokádo by ste do svojho jedálnička zaradiť mali, aj keď sa snažíte schudnúť. Ich príjem znižuje riziko vzniku srdcovocievnych ochorení, udržiava potrebnú hladinu cukru v krvi a minimalizuje vznik cukrovky.

Cukry, tuky, bielkoviny. Telo potrebuje všetko

Nejedzte všetko, čo vám padne pod ruku. Vyberajte si. Zvýšenú pozornosť venujte zloženiu potravín a ich kvalite. Správne zostavený jedálniček sa skladá zo sacharidov (45-65 % z celkového príjmu kalórií), proteínov (10-35% z celkového príjmu kalórií) a tukov (20-35 % z celkového príjmu kalórií). Tieto údaje sú orientačné. Denná spotreba kalórií nie je u každého rovnaká. Ovplyvňuje ju vek, pohlavie, stavba tela, zdravotný stav a aktivita, ktorú počas dňa vykonávate.

Foto: Unsplash.com

Ohodnoťte článok

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Adrian
Športu sa venujem odmalička. Jazdím na bicykli a vo voľnom čase cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

VÝPREDAJ AŽ DO 80%!