Určite poznáš niekoho, kto si každý rok dáva Novoročné predsavzatia. Možno ty sám si nejaké predsavzatia dávaš. Robí to až 45% ľudí. A hádaj, ktoré je najčastejšie zo všetkých.

Samozrejme je to presne to, ktoré je o chudnutí. 30% predsavzatí sú už pred začiatkom februára porušené a len omrvinka zo všetkých vydrží dlhšie ako pol roka. Tento článok však nebude len o Novoročných predsavzatiach, ale celkovo o predsavzatiach o chudnutí, ktoré si nikdy nedávaj ak chceš aj nejaké dodržať.

,,Schudnem 15 kíl”

Keď si dáš predsavzatie ako je toto, nemáte motiváciu ho splniť už po krátkom čase.

To číslo sa nepribližuje tvojim očakávaniam a dôjde ti trpezlivosť. Platí pravidlo, že čím kratšie trvá splnenie úlohy, tým je väčšia motiváciu ju splniť.

A rok má veľmi ďaleko od krátkej doby. Preto nabudúce radšej použi niečo ako:

,,Schudnem pol kila týždenne” 

,,Budem sa vážiť každé ráno”

Váženie každé ráno nie je veľmi vhodná metóda na kontrolovanie úspechov a priebehu tvojho plánu.

Viac ako 1kg tvojej váhy môže byť spôsobený hormónmi a vody v tvojom tele.

Číslo, ktoré uvidíš na váhe môže ľahko viesť k demotivácii a neúspechu aj keď nemusí nič znamenať. Lepšou metódou kontroly tvojho plánu je meranie v cm nie váženie v kg.

Takže pri ďalšom pokuse skús použiť meter a nie váhu.

,,Prestanem sa stravovať v reštauráciách”

Toto je naozaj takmer nedodržateľné predsavzatie. Je ťažké povedať priateľom, rodine alebo tvojej novej známosti, že nechceš ísť do reštaurácie.

Ale kde je napísané pravidlo, že si musíš dať to čo vždy?

Na jedálnom lístku sú aj oveľa zdravšie veci ako to, pred čím sa snažíš utiecť.

Povedz si radšej:

,,Budem si vyberať zdravšie jedlá z jedálneho lístka”

,,Prestanem jesť sladkosti”

Toto by jednoznačne pomohlo tvojej váhe, ale keby si sladkosti rád nemal, nedával by si si toto predsavzatie.

Ak si ich úplne odriekneš, nevydržíš to a porušíš ho.

Namiesto sladkostí si radsěj spravte chutný proteínový nápoj. Pozrite si náš výber TOP 5 proteínov. Zobraziť článok

Dáš si tú sladkosť, na ktorú si mal posledné dva týždne chuť.

Je lepšie to obmedziť na minimum z toho dôvodu, že ti to nebude až tak chýbať. Tu príde na rad sebakontrola a teda či dodržíš tú dávku, ktorú si si na začiatku určil.

Takže lepšie bude:

,,Dám si jednu sladkosť týždenne”

,,Nebudem jesť po 21:00”

Ak si myslíš, že kalórie prijaté večer sú pre tvoje telo horšie ako tie, ktoré prijmeš cez deň, tak sa mýliš. Je jedno v aký čas sú kalórie prijaté.

Telo si ich uschová ak ich nevyužije.

Jediné, čo je na tejto myšlienke pravdivé je to, že večer máš na jedlo väčšiu chuť.

Predsavzatia o chudnutí

Tak sa radšej zameraj na kvalitný spánok, ktorý ti prospieva oveľa viac ako večerné jedenie.

Nemôžeš predsa jesť ak spíš:

,,Budem spávať aspoň 7 hodín” 

,,Budem viac cvičiť”

Nič menej konkrétne si si už vybrať nemohol?

Čo je ,,viac”? Pre každého to znamená niečo iné a ani pre teba to neznamená niečo vážne, keď je to len slovo.

Potrebuješ radšej vedieť ako často, koľkokrát do týždňa alebo každý ,,x-tý” deň.

Je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že splníš niečo, čoho sa môžeš aj prakticky držať.

,,Budem cvičiť 4x týždenne”

,,Budem chodiť na jogu 4x týždenne”

Joga je výborná rekreácia a pekná záľuba či voľnočasová aktivita, ale schudnúť ti nepomôže.

Nezáleží na tom, koľkokrát do týždňa na ňu pôjdeš.

roroped salenas insportline

Skvelý spôsobom kardia sú napríklad stacionárne bicykle. Viete ako vybraťe ten pravý? Poradíme vám. Zobraziť článok

Na joge spáliš približne 200 kalórii za hodinu, čo je neuveriteľne málo oproti intenzívnemu tréningu či kardiu.

 

Popri joge by si mal praktikovať aktívne kardio ako je beh alebo bicyklovanie.

,,Každý týždeň budem cvičiť kardio”

Predsavzatia o chudnutí. Ako si dať tie správne?
4.3 (85.71%) 7 votes

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here