DomovFitnessOblečenieOblečenie od značky Under Armour - všetko, čo musíte o tejto značke...

Oblečenie od značky Under Armour – všetko, čo musíte o tejto značke vedieť!

Ako rozpoznať úspešnú kvalitnú značku oblečenia od ďalšej radovej značky? Kvalitná značka s budúcnosťou musí mať svoju víziu, hodnoty, skvelých zamestnancov a kvalitné produkty. Značka športového oblečenia a doplnkov Under Armour je toho jasným príkladom.

Víziou značky Under Armour je inšpirovať svojich zákazníkov riešeniami, o ktorých doposiaľ ani nepočuli. Rovnako je jej cieľom pomáhať športovcom dosahovať lepšie výkony a prekonávať svoje limity, a to všetko vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu, inováciám a nadšeniu.

Značka ponúka vo svojom repertoári funkčné športové oblečenie, ktoré má športovcom behom ich športového výkonu zaistiť príjemný pocit chladu, sucha a ľahkosti. Preto je značka Under Armour poprednou značkou športového oblečenia, na ktorú nedajú dopustiť ani známi svetoví športovci.

Ako to celé začalo a kedy sa začala písať história značky Under Armour?

Kto pozná najlepšie, aké funkcie a vlastnosti by mala mať kvalitná športová značka oblečenia? No predsa a jedine športovec. A práve preto Under Armour založil ešte v roku 1966 bývalý americký futbalista z univerzity v Marylande Kevin Plank.

Svoju firmu založil u svojej starej mamy v suteréne v meste vo Washingtone. Išlo o garážovú firmu, ktorej produkty Plank najprv skúšal na sebe. Pri tomto procese stále hľadal nové a nové riešenia a funkčné materiály. Neskôr svoje produkty začal posúvať aj svojim spoluhráčom v tíme, pretože mali oveľa lepšie funkčné vlastnosti ako vlastnosti známych značiek.

Prvý neočakávaný úspech

Bolo to práve v roku 1996, kedy svetlo sveta uzrelo renovované tričko PROTOTYPE #0037 – “THE SHORTY”. Išlo o tričko, ktoré bolo mäkké na dotyk, tesné a naťahovacie. A čo je najdôležitejšie, odvádzalo pot rýchlejšie než čokoľvek iné. Toto tričko si obľúbil aj vtedy známy futbalista Jeff George.

Jeff si toto tričko obliekol na zápas, kde ho v ňom odfotili a fotografiu zverejnili v uznávanom denníku USA Today. Po uverejnení fotografie v denníku USA Today po značke odrazu siahlo niekoľko amerických národných futbalových mužstiev. To bol prvý neočakávaný a neplánovaný úspech značky Under Armour.

Tkaniny HEATGEAR®, ColdGear® a AllSeasonGear®

Po úspechu trička Keep-you-Cool s tkaninou HeatGear®, Under Armour v roku 1997 predstavil svoju dovtedy neznámu tkaninu ColdGear®, ktorá udržuje športovcov v teple a suchu v chladných podmienkach. Neskôr to bola tkanina AllSeasonGear®, ktorá udržuje pohodlie športovcov pri prechode medzi jednotlivými extrémami.

Hollywoodsky prelom značky Under Armour v roku 1999

Po presťahovaní sa do Baltimoru prišiel prvý veľký prelom značky Under Armour.  Značke sa podarilo preraziť v Hollywoode. A to rovno v hollywoodskom filme režiséra Olivera Stonea Any Given Sunday v hlavnej úlohe s Al Pacinom a Jamie Foxxom.

V tomto filme mali herci v kľúčových scénach filmu oblečenú práve značku Under Armour a každý si tohto doposiaľ neznámeho loga všimol.hviezda medzi športovým oblečením a doplnkami bola na svete.

under armour

Neskôr v roku 2000, nasledovala aj prvá tlačená reklama v časopise ESPN. Zamestnanci sa dokonca vzdali aj svojich výplat, len aby si mohli dovoliť kúpiť reklamu v ESPN. A tak sa dostali na polstránku spomínaného magazínu. Tento krok sa im vyplatil, pretože vyvolal povedomie o značke a zvýšil tržby značky až o neuveriteľných 750 000 dolárov.

Otvorenie vlastnej predajne Under Armour

V roku 2003 do spoločnosti prišla investícia v podobe 12 miliónov dolárov z Rosewood Capital, čo značke výrazne pomohlo. A to neskôr viedlo k otvoreniu ich prvej kamennej predajne. Konkrétne to bolo v roku 2007 v meste Annapolis v štáte Maryland.

Dnes má značka Under Armour predajne po celom svete, no medzi kľúčové trhy patrí:

  • USA,
  • Spojené kráľovstvo,
  • Brazília,
  • Španielsko,
  • Taliansko,
  • Francúzsko,
  • Mexiko,
  • Kanada,
  • Chile,
  • Čína,
  • Japonsko,
  • Nemecko.

Súčasnosť značky Under Armour

Aj keď bola značka Under Armour zo začiatku postavená na oblečení pre športovcoch, dnes spoločnosť ponúka široký sortiment oblečenia a doplnkov. Od výstroja do chladného počasia v najdrsnejších klimatických podmienkach, až po bežné každodenné tričká a bundy.

Samozrejme, značka zostáva verná aj svojim prvotným koreňom a naďalej ponúka kvalitnú výstroj pre športovcov. V rámci tejto výstroje sa snaží posúvať svoju líniu tak, aby ich športové oblečenie a vybavenie bolo ľahšie, pevnejšie a príjemnejšie na nosenie.

Značka si však aj dnes uchováva svoje kvalitu a jedinečnosť prostredníctvom jednoduchého receptu:

  • oblečenie HeatGeardo horúceho počasia,
  • oblečenie ColdGeardo chladného počasia
  • oblečenie AllSeasonGeardo obdobia medzi extrémnymi podmienkami.

Čo všetko nájdete pod značkou Under Armour?

Spoločnosť Under Armour ponúka svojim klientom rozmanitú škálu produktov. Patrí sem športové vybavenie pre športovcov, vrátane športových rukavíc, tašiek, pokrývok hlavy, ponožiek, okuliarov a funkčných chráničov úst.

under armour

Rovnako aj rozmanitá škála športového oblečenia a obuvi pre mužov, ženy a deti ako napríklad tričká, mikiny, kraťasy, legíny, šiltovky, spodné prádlo a veľa ďalšieho.

Špeciálne prototypy vyvinuté značkou Under Armour

V roku 2022 značka Under Armour uviedla na trh svoj prvý rad výkonného spodného prádla. Bolo vyrobené tak, aby športovcom sľúbilo, že po jeho vyskúšaní už nebude chcieť nosiť bežné spodné prádlo iných značiek.

Neskôr v roku 2006 spoločnosť zahájila výrobu a uviedla na trh radu kopačiek na americký futbal, po ktorej nasledovala baseballová a softballová obuv. V máji v roku 2008 ponúkla Under Armour prvýkrát obuv bez kolíkov, ktorým zaplnila doterajšiu medzeru na trhu športovej obuvi. Konkrétne medzeru v obuvi pre výkonnostný tréning.

Nová technológia obuvi SpeedForm Gemini

V roku 2011 značka spojila hlavy s odborníkmi a svetlo sveta uzrela bežecká obuv UA Charge RC. Tá bola vyvinutá spoločne s využitím technológie používanej pri výrobe oblečenia Under Armour, aby zaistila dokonalé vlastnosti pri šprinte.

Značka však s vývojom obuvi a nových technológií naďalej pokračovala. V roku 2012 spoločnosť vyvinula novú technológiu obuvi UA Spine. Táto technológia je známa tým, že spája pružnosť a ultraľahkú konštrukciu stielky. 

 Vedeli ste, že v roku 2014 označil časopis Runner’s World  bežeckú obuv UA SpeedForm Apollo, vyvinutú  v továrni na oblečenie za „najlepší debut“?

V neposlednom rade spoločnosť naviazala na úspech platformy SpeedForm. To znamenalo, že v roku 20215 uviedla na trh obuv UA SpeedForm Gemini a o rok na to SpeedForm Gemini 2.

SpeedForm Gemini predstavuje špeciálnu obuv, ktorá je určená pre beh na dlhé trate. Je vybavená vlastnosťami ako bezšvová opora päty a ľahká, priedušná vrchná časť. To pomáha minimalizovať vzniknuté nepravidelnosti a zaisťovať, aby topánka sedela na nohe pevnejšie a presnejšie. 

Technológie Under Armour

Under Armour nechcela byť len ďalšou obyčajnou značkou športového oblečenia, ale chcela vytvoriť kompletný balík služieb pre zákazníka. To znamenalo, že v roku 2013 spoločnosť kúpila jednu z najväčších platforiem na sledovanie kondície MapMyFitnes.

MapMyFitnesss tvorí jednu z najväčších komunít Connected Fitness na svete a ponúka celú škálu webových stránok a mobilných aplikácií pod značkami MapMyRun a MapMyRide.

Neskôr, v roku 2015 prišla na rad kúpa mobilných aplikácií ako MyFitnessPal a Endomondo. Táto kúpa neskôr viedla k vybudovaniu najväčšej digitálnej komunity pre fitness a wellness na svete.

Spolupráce so svetovými menami a tímami

Tak, ako to už býva, aj dobrá a zvučná značka si potrpí na kvalitné partnerstvá a spolupráce. Under Armour je známa tým, že spolupracuje s niekoľkými športovými tímami a skvelými športovcami naprieč celým svetom. Dokonca je aj podporovateľom niekoľkých študentských športových programov.

Medzi tieto študentské športové programy patria napríklad:

  • športový program na univerzite v Kalifornii a Los Angeles,
  • program športovej asociácie námornej akadémie Naval Academy Athletics Association,
  • program na univerzite v Marylande,´
  • program technickej univerzity v Texase a mnoho ďalších.

Značka Under Armour sa však zameriava aj na viac zvučné mená a tímy. Medzi jej najznámejšie tímové partnerstvo patrí oficiálna spolupráca a dodávka obuvi pre Národnú futbalovú ligu NFL. Tým to však nekončí.

Takisto svojim športovým oblečením zásobuje aj elitných športovcov sveta ako napríklad:

  • amerických hráčov futbalu Toma Bradyho a CamNewtona,
  • najlepších hráčov NBA ako Stephen Curry,
  • držiteľku zlatej olympijskej medaily v lyžovaní Lindsey Vonn a veľa ďalších.

Marketing a svetoznáme kampane Under Armour

Ak chce značka na trhu zaujať, mala by svetu a svojim zákazníkom ponúknuť nekonvenčné a zaujímavé kampane. Značka Under Armour takéto kampane skutočne má a zachytávajú intenzívnu vášeň a športové nadšenie. Presne to, čo by mali cítiť nositelia oblečenia a športových doplnkov Under Armour.

Medzi najznámejšie a najprogresívnejšie kampane tejto značky zaručene patria:

  • kampaň Protect This House I Will z roku 2010: kampaň cez známych športovcom zdôrazňovala oddanosť značky tréningu, ktorý je podľa nej základom športového výkonu,
  • reklamná kampaň I WILL z roku 2013: kampaň zameraná na vášeň, nadšenie a odhodlanie, ktoré ženú športovcov k lepším výkonom,
  • I WILL WHAT I WANT z roku 2014: išlo o kampaň zameranú výhradne na ženy a jej hlavnou tvárou bola primabalerína Misty Copeland,
  • It Comes From Below z roku 2016: v tejto kampani účinkovali športovci Bryce Harper a Cam Newton, ktorí predstavili novú radu obuvi Under Armour Running (skvelý športový moment začína od nôh).

Komunita Under Armour

Každá dobrá značka by nemala dbať iba na osobný zisk, ale mala by sa zaujímať aj o dianie v spoločnosti, vývoj a dopad na životné prostredie. Možno aj práve preto je značka Under Armour už skoro 20 rokov takou úspešnou značkou na trhu.

Under Armour verí v rozmanitosť, rovnosť a začlenenie. Práve preto sa jej  komunita skladá zo športovcov, tímov a hráčov rôzneho pôvodu, skúseností a perspektív.

Rozmanitosť nielenže posilňuje kultúru značky Under Armour, ale je aj hybnou silou jej obchodného úspechu.

Toto základné presvedčenie sa snaží značka rozvíjať pomocou plánu zameraného na budovanie rozmanitejšej, inkluzívnejšej, spravodlivejšej a hodnotovejšej kultúry. Kultúry, v ktorej je každý spoluhráč angažovaný, cíti spolupatričnosť a môže odvádzať tu najlepšiu prácu.

 

 

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denisa Neuschlová
Zdravá strava a pravidelný pohyb by mali byť základom bežnej rutiny každého z nás. Rovnako, ako návštevníci Fitlandu, aj ja sa snažím týmito pravidlami riadiť. Skvelým pomocníkom na tejto ceste sú tipy a rady, návody a odporúčania, ktoré pre vás píšem.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.