Autotrakčné lehátko – Čo to je a ako ho používať?

Domov Fitness Pomôcky na cvičenie Autotrakčné lehátko - Čo to je a ako ho používať?

Bolesť chrbtice je v našej dobe častého sedenia veľmi častým príznakom degeneratívnych zmien. Ochorenia horného a dolného úseku chrbtice sa prejavujú bolestivo a bolesť sa v mnohých prípadoch prenáša i do ďalších častí tela. Dôvody, prečo trpíme bolesťami chrbtice sú rôznorodé a objaviť príčinu ich vzniku je často nereálne. Liečba je nákladná a niekedy už nie je stav možné zvrátiť. Sú však možnosti, ktorými môžeme proti bolestiam chrbtice bojovať alebo sa ich vzniku vyhnúť. Jedným z nich je autotrakčné lehátko, často označované i ako inverzná lavica. Chcete sa o ňom dozvedieť viac? Informácie objavíte v nasledujúcich riadkoch.

Najlepšie autotrakčné lehátko

Prečo investovať do kúpy autotrakčného lehátka?

Ľudský organizmus sa ani náhodou nepodobá ideálnemu modelu z učebníc. Naše končatiny nie sú rozdielne dlhé len pri porovnávaní ľudí medzi sebou, ale i v prípade, že porovnávame končatiny rovnakého jedinca.

Rozdiely sa nájdu v našich návykoch, fyziologických funkciách a proporciách. Ľavá strana tela sa odlišuje od pravej.

Tieto odlišnosti stoja za tým, že sa u nás po niekoľkých rokoch začnú objavovať bolesti. Najčastejšie bolesť chrbtice.

Inverzná terapia sa snaží bolesť neutralizovať. Pri aplikovaní inverznej terapie je pacient často zavesený za členky alebo zápästia.

Účinky inverznej terapie sa objavujú v niekoľkých smeroch:

  • uvoľnenie svalového napätia
  • uvoľnenie zablokovaných svalov chrbtovej skupiny
  • uvoľnenie dýchacích ciest
  • pomoc pri problémoch s medzistavcovými platničkami
  • úľava od bolesti kĺbov

Celkový zmysel inverznej terapie spočíva v uvoľnení bolesti a užívaní si benefitov, ktoré z nej plynú. Na to, aby ste si mohli benefity užiť, je však potrebné mať k dispozícii správne a kvalitné autotrakčné lehátko.

Do prevrátenej polohy sa dostanete vďaka jeho rotujúcej časti. Jeho hlavné výhody sú popisované predovšetkým pre uvoľnenie svalov na chrbte, ale pri správnom používaní môžete dopriať uvoľnenie všetkým svalovým skupinám vášho tela.

Skúsenosti s autotrakčným lehátkom majú dnes zákazníci pracujúci v sedavom zamestnaní, ale i tí vykonávajúci manuálnu činnosť. Je vyhľadávaným nástrojom na uľavenie od vytrvalej bolesti.

Na čo sa zamerať pri výbere trakčnej lavice?

Skôr ako sa pustíte do výberu a porovnávania autotrakčných lehátok medzi sebou, ujasníme si, na čo sa pri jeho výbere zamerať.

  • kvalita použitých súčiastok a materiálu
  • stabilita konštrukcie
  • rozmery
  • recenzie a skúsenosti
  • doplnky

Kvalita použitých súčiastok a materiálu

Je samozrejmosťou, že pri výbere produktu sa zaoberáme kvalitou použitých komponent. Pri autotrakčnej lavici však platí toto pravidlo dvojnásobne. Kvalitu si môžete overiť veľmi jednoducho.

Pri obhliadke zariadenia by žiadny z prvkov nemal byť jednoducho vyberateľný.

Všetky prvky by mali pevne držať na svojom mieste. Kovové komponenty by nemali javiť žiadne známky poškodenia alebo hrdze. Materiál, z ktorého je vyrobené autotrakčné lehátko musí prežiť skúšku časom a to i za predpokladu pravidelného používania.

Stabilita konštrukcie

Od rámu trakčnej lavice sa predpokladá, že bude pevný a ťažký. Vyhnete sa tak možnosti prevrhnutia a zabezpečíte bezpečnostnú stránku inverznej terapie.

Skvelým krokom je, ak sú mäkké časti trakčnej lavice vytvorené z pamäťovej peny. Zabezpečíte tak svojmu telu o level vyššie pohodlie.

Kvalitné trakčné lehátka sú skonštruované z odolného a pevného materiálu. Odolný materiál zabezpečuje naťahovanie a ohýbanie tela v rôznych uhloch bez rizika.

Rozmery a nosnosť

Autotrakčné lehátka sú dostupné v širokej palete rozmerov. Vyberajte rozmery, ktoré sú pre vás najlepšie.

V tomto kroku zvážte i nosnosť. Lacnejšie modely sa v mnohých prípadoch vyznačujú malou nosnosťou, ktorá pre vás nemusí byť vyhovujúca. Je veľká pravdepodobnosť, že si trakčnú lavicu obľúbite a budete ju používať každý deň.

I napriek tomu, že raz nadíde okamih, kedy sa niečo zlomí či povolí, tento okamih nemusí pri výbere správneho zariadenia nastať tak skoro.

Recenzie a skúsenosti

Pri výbere trakčnej lavice vedia veľmi dobre poslúžiť i recenzie od ostatných užívateľov či magazínov zaoberajúcich sa testovaním športových potrieb.

Recenzie a skúsenosti vám odhalia, ako autotrakčné lehátko funguje počas bežného používania. Zistíte, aké sú silné a slabé stránky daného modelu.

Rovnako vás môžu prekvapiť nevychytané muchy od modelu, nad ktorým ste uvažovali. Každá recenzia by mala obsahovať nielen osobný názor na autotrakčné lehátko, ale byť podporená i technickými parametrami.

Pri výbere trakčnej lavice ste v podstatnej miere limitovaný cenou, ktorú plánujete do zariadenia investovať.

Kvalitné a odolné autotrakčné lehátka sú vyrobené z odolných materiálov a vyznačujú sa dlhou životnosťou. Ich cena však odpovedá kvalite a tak si pri kúpe siahnete hlbšie do vrecka.

Váš výber môže byť ovplyvnený i značkou, ktorá vyrába trakčné lavice. Známe značky sa vo väčšine prípadov vyznačujú kvalitnými produktami, ale ich cena je vyššia. Nielen kvôli použitým materiálom, ale i kvôli samotnej značke.

Doplnky

Nie sú samozrejmosťou pri kúpe každého autotrakčného lehátka, ale ak ich objavíte, potešia.

Obľúbenou variantou produktov býva napríklad DVD obsahujúce cviky na vyskúšanie Umožnia vám vyskúšať nové možnosti lepšie sa zžiť s novou trakčnou lavicou.

Ako používať autotrakčné lehátko?

Pri kúpe pravdepodobne uvažujete nad tým, ako často a ako dlho budete trakčnú lavicu používať.

Odpoveď na otázku závisí len na vás. Môžete začať od absolútnych základov a každý deň venovať cvičeniu s trakčnou lavicou dve minúty svojho času.

Oveľa dôležitejšie ako trvanie cvičenia s autotrakčným lehátkom je frekvencia opakovaní. Ak venujete 5 dní v týždni dve minúty cvičeniu, ste na dobrej ceste.

Benefity, ktoré môžete získať vďaka pravidelnému používaniu trakčnej lavice spočívajú:

  • úľava od chronickej bolesti chrbtového svalstva
  • zmiernenie svalovej tenzie
  • zmiernenie postupu degeneratívnych ochorení svalov a kostí
  • zmiernenie stresu
  • podpora funkcií chrbtice a celkové upevnenie jej zdravia
  • podpora pohyblivosti
  • podpora mozgovej činnosti

Riziká inverznej terapie

Tak ako každé cvičenie, aj inverzná terapia v sebe skrýva riziká. Mnoho ľudí nemá dokonalý prehľad o svojom zdravotnom stave a tak sa môže stať, že inverzná terapia a používanie autotrakčného lehátka nie je určené priamo pre nich.

Kedy je lepšie inverznú terapiu vynechať a aké sú dôvody pre to nepúšťať sa do prevádzania jej cvikov:

  • tehotenstvo
  • osteoporóza
  • ochorenia obličiek a vylučovacej sústavy
  • ochorenia kardiovaskulárneho systému
  • ochorenia očí
  • infekcie očí
  • obezita

V prípade, že s inverznou terapiou začínate a inverzná lavica je vo vašej domácnosti novinkou, začínajte s jednoduchými cvikmi.

Ak venujete cvičeniu aspoň dve minúty zo svojej dennej rutiny, je to na začiatočníka dostačujúce.

Cvičenie s inverznou lavicou má byť pohodlné a príjemné. Ak pociťujete ostrú bolesť alebo sa po cvičení cítite slabo, cvičenie s inverznou lavicou vynechajte.

Možnosťou pred zahájením cvičenia s inverznou lavicou môže byť poradiť sa s lekárom či fyzioterapeutom.

Dozviete sa tak či je tento druh cvičenia vhodný pre váš zdravotný stav. Rovnako môžete tískať cenné rady o tom, ako s touto pomôckou cvičiť a na ktorú oblasť je výhodné zamerať pozornosť.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Ahoj, moje meno je Adrian a športu sa venujem odmalička. Aktívne jazdím na bicykli a vo voľnom čase sa venujem posilke. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike snažím vzdelávať. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.