Imunita je schopnosť  organizmu popasovať sa so   škodlivými prvkami, ktoré nás obklopujú úplne všade. Predstavuje odolnosť organizmu voči všetkým nástrahám. V nasledujúcom článku Vám ponúkame zopár tipov, ako úspešne podporiť imunitu a cítiť sa zdravý.

Zopár faktov

Je všeobecne známe, že imunita ľudí je stále horšia. Ľudia sa menej pohybujú, sú väčšinou v interiéri, málo času trávia vonku a žijú nezdravo.

Opakované choroby:

  • chronické zápaly
  • herpesy
  • afty
  • autoimunitné choroby
  • alergie
  • intolerancie

To všetko má na svedomí zlá prípadne nedostatočná imunita.

Čo ohrozuje imunitu?

Imunitné bunky denne zabijú niekoľko tisíc škodlivých votrelcov, ktorí sa snažia preniknúť do nášho organizmu. Imunitu ničia aj antibiotiká, ktoré v poslednom období všetci konzumujú ako vitamíny. Zabolí nás hrdlo a my hneď siahame po antibiotikách.

V konečnom dôsledku dlhodobo nie sú užitočné a dokonca veľmi škodlivé.  Dnes je veľmi moderné písať, ako si máme budovať a chrániť imunitu.

Treba však, aby si sám človek a telo začalo vytvárať protilátky proti zákerným vírusom a baktériám tým, že upravíme životosprávu. Toto je najlepšia cesta.

Ako podporiť imunitu?

V súčasnosti existuje veľké množstvo veľmi užitočných protizápalových prírodných „zbraní“, ktoré dokážu podporiť imunitu človeka, a tým viac bojovať, keď je to nevyhnutné.

Protizápalové prírodné potraviny sú: kurkuma, škorica, cesnak, cibuľa, zázvorový koreň, echinacea, hliva ustricová. Určite stojí za pokus konzumovať ich viac.

Ďalej možno podporiť imunitu konzumáciou imunoglukánov, kolostra alebo koloidného striebra.  Avšak ohľadom všetkých podporných prostriedkov sa treba poradiť s lekárom alebo lekárnikom.

Uvedené vitamínové podporné produkty treba  kombinovať s čerstvým ovocím a zeleninou. Nemali by sme konzumovať iba mastné, vyprážané mäsité jedlá, ale mali by sme sa zdravšie stravovať. Jesť oveľa viac zeleniny, strukovín, ovocia, kombinovať to spolu s bylinnými čajmi a  stolovou vodou.

V každej domácnosti by sme mali mať med, citróny, zelený čaj, mätu, zázvor ako povinné potraviny. Môžeme podporiť imunitu pomocou homeopatík, alebo tiež tradičnou čínskou medicínou, ako je akupunktúra.

Čo odporúčajú odborníci?

Lekári a odborníci zo zahraničia tvrdia, že je dôležité konzumovať vitamín  C  každý deň, v minimálnych dávkach  1000 mg za deň a vyššie uvedené protizápalové potraviny. Ak toto všetko budeme dodržiavať, a obohatíme svoj život o pohyb na čerstvom vzduchu, začneme cvičiť a vyhýbať sa stresu, mali by ste byť zdravší a cítiť sa lepšie.

Odbúrať stres je tiež jedným zo základných faktorov, ktoré by nám mali  pomôcť vo vytváraní lepšej imunity.

Každé tri mesiace by sme sa mali vymaniť zo stereotypného života a ísť niekam na menší výlet, mimo nášho mesta, v ktorom žijeme.

Nazbierame nové emócie, zážitky, zmeníme „ ovzdušie“ a odbúrame tak perfektne stres. Kratšie dovolenky, či výlety sú veľmi dobré počas roka, avšak počas zimy a leta, by sme sa tiež mali vybrať na dovolenku aspoň na týždeň a „zresetovať“ hlavu.

Ľuďom v dnešnej modernej a rýchlej dobe chýba „ vypnutie“. Všetko síce závisí od preferencii človeka, pre niekoho je lepšia lyžovačka na horách, pre iného, zase pobyt pri mori. Dôležité však je oddýchnuť  si  od povinností a stresu a vaša imunita sa vám poďakuje.

Odborníci sa zhodujú v tom, že pohyb je základnou zložkou, ktorá nám pomáha vybojovať si dobrú imunitu. Pohyb a otužovanie.

Mali by sme tráviť vonku minimálne aspoň jednu hodinu denne, najideálnejšie dve, a to za každého počasia. V súčasnosti je trend byť doma a pozerať do laptopu. Toto by sme mali zmeniť  a radšej si  ísť  zacvičiť, alebo len tak sa prejsť.

Nie je nič lepšie, ako pohyb na čerstvom vzduchu, keď svieti slnko. Pretože zrovna slnko je dôležitým zdrojom potrebného vitamínu D.

Športové aktivity ako podpora imunity

Pohyb na čerstvom vzduchu je jednou zo základných podporných prostriedkov pri budovaní imunity. Ak k tomu pridáte aj otužovanie sa v studenšej vode či miernejšie oblečenie počas zimy, tak zaručene nebudete chorí. S otužovaním však pozor, pretože musí sa vždy začať pomaly a opatrne, postupne.

imunita-beh

Medzi  ďalšie  pravidlá, ako si posilňovať imunitný systém, je aj to, že by sme mali obmedziť styk s chorými ľuďmi, nechodiť najmä počas zimných mesiacov, do prekúrených miestnosti a tam, kde je veľa ľudí pohromade ako sú napríklad divadlá, obchodné centrá.

Nemali by sme sa zbytočne dlho  zdržiavať v klimatizovaných priestoroch.

Dostatočný oddych a výdatný spánok je tiež všeliekom pre dušu človeka, a tiež pre imunitu. Snažte sa spať minimálne 7-8 hodín denne.

Oddychovať aspoň pár minút denne pred televíziou alebo počúvaním hudby. Regenerácia prospieva imunite človeka. Veľa odpočívajte.

Choroba. Čo robiť?

Ak už aj ochoriete, tak sa  snažte chorobu vyležať, ako najviac to pôjde.  Riadiť sa radami lekára a neroznášajte ju ďalej. Doprajte  svojmu telu zaslúženú regeneráciu.

Pokiaľ sa budete snažiť dodržiavať tieto zásadné faktory, tak vaša imunita bude čoraz odolnejšia a viac zabojuje pri chorobách.

Podpora imunity – Ako podporiť imunitu a čo ju ohrozuje?
4.4 (88.57%) 7 votes

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here