Ako vybrať najlepší stacionárny bicykel?

Domov Fitness Trenažéry Ako vybrať najlepší stacionárny bicykel?

Chystáte sa zakúpiť si stacionárny bicykel (rotoped)?

Otázku ako vybrať stacionárny bicykel si kladie väčšina ľudí, ktorí si chcú túto športovú pomôcku zakúpiť.

Pri kúpe rotopedu je veľmi dôležité hľadieť na niekoľko vecí. Jednou z hlavných vecí je to, kde budete mať rotoped uložený.

Predsa len zaberie nejaké to miesto.

Ďalšia z dôležitých vecí na ktoré prihliadať je to, ako často ho budete využívať. Existujú totiž domáce alebo profesionálne cyklotrenažéry.

V dnešnom článku zistíte úplne všetko, čo pred kúpou stacionárneho bicykla musíte vedieť.

Poďme na to!

TOP 5 najlepších stacionárnych bicyklov pre rok 2020

Prečo si zadovážiť stacionárny bicykel?


Z veľmi jednoduchého dôvodu! Stacionárny bicykel alebo rotoped má veľké množstvo pozitívnych vplyvov na vaše zdravie!

Cvičenie na cyklotrenažéry pozitívne vplýva napríklad na nasledujúce veci:

  • Udržuje krvný tlak v norme
  • Podporuje krvný obeh
  • Zvyšuje celkovú vitálnu kapacitu pľúc
  • Pomáha spaľovať tuky a tým schudnúť prebytočné kilogrami

Toto je len zopár výhod, ktoré vám cvičenie na cyklotrenažéry zaručí. Cvičenie má taktiež relaxačné účinky, pomáha formovať zadok, stehná a lýtka.

V konečnom dôsledku vám cvičenie na cyklotrenažéry zabezpečí to, že vaše telo bude pevnejšie a vaša kodička oveľa väčšia!

Pre koho je bicykel vhodný?


Stacionárny bicykel je vhodný pre úplne každého, kto si chce dobre zacvičiť a precvičiť spodné partie.

Mnohí využívajú bicykle ako súčasť kardio cvičenia. Ak máte radi spinning, pokojne si zacvičte na bicykli aj ten.

Rotoped je však skvelou voľbou najmä pre ľudí, ktorí majú problémy s kĺbmi a nemôžu preto behať či robiť iné cviky.

Pomocou rotopedu si zašportujete, udržíte sa fit a podporíte svalstvo okolo bolestivých kĺbov.

Výsledkom je menšia bolesť pri chodení alebo inej záťaži, ktorú kĺby pri bežnom fungovaní podstupujú.

ruky na riadidlách rotopedu

Ako často budete stacionárny bicykel využívať?


Toto je pravdepodobne najdôležitejšia otázka pred kúpou rotopedu. Dopredu si ujasnite aké sú vaše ciele a ako často chcete rotoped využívať.

Veľmi často sa stáva, že ľudia vyhodia zbytočne veľa peňazí za najdrahší stacionárny bicykel a pritom nedokážu využiť jeho plný potenciál. Existujú totiž rôzne stacionárne bicykle.

Profesionálne alebo naopak domáce trenažéry.

Domáce cyklotrenažéry majú priaznivú cenu a vysokú kvalitu. Sú ideálne do domácej posilňovne. Nie sú vhodné do komerčnej posilňovne.

Dávajte preto veľký pozor na to, aký rotoped kupujete a dodržiavajte odporúčania výrobcu!

Medzi najlepšiu voľbu domácich stacionárnych bicyklov patria cyklotrenažéry InSPORTline. Dokonca majú predĺženú záruku až na 10 rokov!

Domáci cyklotrenažér vs. Profesionálny cyklotrenažér


Pýtate sa aký je rozdiel medzi domácim rotopedom a profesionálnym rotopedom? Poďme sa pozrieť na hlavné rozdiely.

Domáci rotopéd

  • Plynulá regulácia záťaže manuálnym kolečkom
  • Trecí brzdný systém
  • Nemajú horizontálne nastaviteľné riadidlá
  • Nemajú display
  • Nemajú snímače tepovej frekvencie

Profesionálny rotopéd

  • Elektronické ovládanie záťaže
  • Rôzne stupne záťaže
  • Magnetický brzdný systém
  • Horizontálne nastaviteľné sedlo aj riadidlá
  • Vertikálne nastaviteľné sedlo aj riadidlá
  • Display
  • Väčšina modelov má snímač tepovej frekvencie

Hmotnosť bicykla


Stabilita je veľmi dôležitá. Pri kúpe trenažéra dbajte na to aby šlo o kvalitný bicykel!

Neoplatí sa kupovať lacný stacionárny bicykel, ktorý vám vydrží pár mesiacov a začne sa celý kývať.

Ak kupujete stacionárny bicykel online, pozrite si jeho váhu! Ide o dôležitý aspekt trenažéra.

Čím ťažší bicykel bude, tým bude stabilnejší. Pri veľmi ťažkých rotopedoch často dostanete dopravu zdarma. Nebojte sa preto vyššej váhy.

Hlučnosť bicykla


Väčšina bicyklov nevydáva príliš veľa hluku. Avšak pred jeho kúpou sa presvedčte či je daný bicykel vybavený ventilátorom.

Bicykle, ktoré sú vybavené ventilátorom zvyknú vydávať viac zvuku ako tie, ktoré ho nemajú.

Ak chcete pri cvičení na cyklotrenažéry sledovať televíziu alebo počúvať hudbu, siahnite skôr po tichšom trenažéry.

Sedadlo bicykla


Veľmi dôležitým parametrom, ktorý je potrebné pri výbere sledovať, je sedlo bicykla. To by malo byť nielen správne nastavené, ale taktiež pohodlné.

Ak chcete rotoped využívať pravidelne, musí poskytovať určitý druh komfortu.

V ponuke sú rôzne anatomicky tvarované sedadlá. Ak nakupujete v kamennej predajni, pokojne si na bicykel sadnite a vyskúšajte ho.

V prípade nakupovania na internetových obchodoch sa poraďte s odborníkom. Lepšie si pozrite fotografie prístroja a prečítajte si podrobný opis.

Ak sa náhodou stalo, že ste si kúpili bicykel s tvrdším sedadlom, netreba sa ničoho báť. Pri tvrdších typoch sa dajú dokúpiť pohodlné poťahy, ktoré majú napríklad gélovú vložku.

Sedadlo je po krátkej chvíli mäkké a príjemné na sedenie.

Pri vyberaní stroja by ste mali vedieť ešte jednu vec. Pravidlo “čím väčšie sedadlo bicykla, tým pohodlnejšie”, rozhodne nie je pravdivé. Práve naopak.

Príliš veľké a robustné sedadlo môže byť nepraktické. Nebude sa vám na ňom dobre pri cvičení sedieť.

Po zakúpení si sedadlo nezabudnite upraviť podľa svojej výšky. Pokojne ho znížte alebo zvýšte. Poprípade posuňte dopredu alebo dozadu.

Riadidlá bicykla


Ďalším parametrom, ktorý je pomerne dôležitý, sú riadidlá. Tie budete pri bicyklovaní pravidelne používať. Mali by byť dostatočne veľké.

Nehovoriac o použitom kvalitnom materiáli pri výrobe.

O riadidlá sa budete počas cvičenia opierať, a preto by mali zvládnuť aj určitý tlak. Po zakúpení bicykla si ich taktiež nezabudnite upraviť.

Riadidlá sa dajú nakloniť, zvýšiť alebo znížiť presne podľa vašich preferencií.

Pedále bicykla


Súčasťou každého bicykla, a je jedno či ide o stacionárny alebo ten bežný, sú pedále. Pomocou nich dávate bicykel do pohybu.

Ako iste viete, keď do bicyklov nohami zaberáte, musíte sa do nich často zaprieť. Preto by mali byť kvalitné a odolné aj voči vyššej hmotnosti.

Stacionárne bicykle majú na pedáloch aj pracky, ktoré pri bežných bicykloch nebývajú. Pracky sú najčastejšie z plastu alebo gumy.

Guma je praktickejšia, pretože sa dá upraviť presne podľa vašej nohy. Plast je tvrdší a vie sa veľmi jednoducho zlomiť.

Pedále sú často z plastu vyrobené. Je preto bežné, ak sa po nejakom období používania zlomia.

Nestáva sa to však pravidelne, pretože výrobcovia používajú odolnejší a silnejší plast. Ten dokáže odolávať aj vyššej záťaži.

Nastavenia intenzity cvičenia


Každý bicykel má iné funkcie. Niektoré modely ich poskytujú viac, iné menej. Pri výbere je dobré sledovať ich.

Zo začiatku vám možno nižšia intenzita bude stačiť. Predsa len, s cvičením pravdepodobne začínate.

Na druhej strane, pravidelným cvičením sa človek zlepšuje. Buduje si kondíciu aj svalstvo. Bicykel s jednou intenzitou by vám stačiť nemusel.

Je dobré, ak rotopedy poskytujú viacero záťažových úrovní. Mnohé, dokonca aj lacnejšie typy, majú v ponuke od 5 – 10 úrovní.

Plus, mnohé rotopedy poskytujú aj rôzne typy cvičenia. Vedia vám nakombinovať jednotlivé úrovne, ktoré potom samostatne počas cvičenia spúšťajú.

Takto bude cvičenie na bicykli omnoho zaujímavejšie. Neprestane vás baviť už po krátkej chvíli.

Nosnosť bicykla


Každý jeden fitness prístroj má určitú nosnosť. Je jedno, či ide o bežecký pás alebo stepper. Výnimkou nie je ani bicykel.

Spravidla platí, že čím je bicykel drahší a kvalitnejší, tým vyššiu hmotnosť udrží.

Netreba sa však spoliehať len na cenu. Pri výbere nosnosť rozhodne sledujte.

Ako však vybrať správny bicykel na základe nosnosti? Veľmi jednoducho. Ak ho budete používať len vy, pridajte k svojej hmotnosti 10 – 15 kilogramov navyše.

V prípade, že by ste kupovali prístroj do domácnosti, kde žije viacero ľudí, zistite hmotnosť najťažšieho člena rodiny. K nej následne pridajte 10 – 15 kilogramov navyše.

Prístroj musí byť pripravený na úplne každého, kto ho bude používať.

Doplnky, ktoré pomôžu


Okrem spomenutých parametrov majú mnohé z bicyklov aj doplnky, ktoré vám pri cvičení alebo presúvaní bicykla pomôžu.

Jedným z takýchto doplnkov sú napríklad kolieska. Nie každý stacionárny bicykel ich má, no vedia pri transporte skvelo pomôcť.

Bicykel síce nebudete presúvať každý deň, no nikdy neviete, či svoju posilňovňu nebudete prerábať. Poprípade či nebudete chcieť bicykel v byte presunúť z jednej miestnosti do druhej.

Namiesto toho, aby ste sa unavovali nadvihovaním ťažkého prístroja, ho jednoducho presuniete pomocou koliesok.

Druhým skvelým doplnkom sú nastaviteľné nožičky. Tie sa dajú prispôsobiť aj vtedy, ak je povrch, na ktorom bicykel strojí, nerovný.

Vyhnete sa tak nesprávnej stabilite a možnosti úrazu.

muž na stacionárnom bicykli

Bezpečnosť


Pri cvičení sa môže kedykoľvek stať, že sa zraníte. Niekedy to môže byť vlastnou vinou, inokedy pričinením vonkajších vplyvov.

Jedným vonkajším vplyvom môže byť aj nesprávny stacionárny bicykel, ktorý nie je dostatočne bezpečný.

Pri výbere sledujte, či má rotoped skryté všetky pohyblivé časti. Spravidla ide o časti ako reťaze.

Takéto časti by ste na bicykli nemali vôbec vidieť. Práve naopak. Musia byť zakryté ochranným krytom.

Záruka


Pre niektorých len menší dodatok, pre iných dôležitý faktor ovplyvňujúci kúpu. Záruka na niektoré bicykle je klasická, v období dvoch rokov.

Ak budete bicykel používať pravidelne, netreba sa ničoho báť. Takáto záruka je dostatočná na to, aby ste zistili, či má bicykel nejakú zlú alebo nesprávnu súčiastku.

Niektoré profesionálne značky však poskytujú na určité časti, ako napríklad rám, aj 10 ročnú záruku. Svojim výrobkom a použitým materiálom totižto veria.

Akú značku vybrať?


Medzi najznámejšie značky rotopedov patria napríklad značky Olpran, Kettler, inSPORTline, Duvlan alebo Technogym a Roto.

Odporúčame vyskúšať značku inSPORTline. Je overená zákazníkmi a má skutočne pozitívne recenzie.

Náš TIP

Rotoped-inSPORTline-Klegan stacionárny bicykel
Rotoped inSPORTline Klegan
Profesionálne vybavený domáci rotoped. Ponúka manuálne ovládanie, snímače tepu, display, nastaviteľné sedlo a kvalitné protišmykové madlá.

Ako cvičiť na stacionárnom bicykli?


Dôležité je aby ste mali funkčný stacionárny bicykel! Ako druhé musíte nastaviť výšku sedadla. Ak má váš rotoped nastaviteľné riadidlá, nastavte ich tak, aby vám ich poloha vyhovovala.

Pred intenzívnym cvičením na trenažéry sa dobre rozcvičte a doprajte si kvalitný strečing.

Zo začiatku cvičenia nastavte mierne zaťaženie a následne zaťaženie zvýšte. Ku koncu tréningu toto zaťaženie opäť znižujte.

Stacionárny bicykel a chudnutie


Stacionárny bicykel alebo rotoped je skvelým pomocníkom pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov. Ide totiž o aeróbne cvičenie.

Kvalitnejšie modely sú vybavené displayom, na ktorom vidíte počet kalórií, ktoré ste už spálili.

Počas jednej hodiny na cyklotrenažéry dokážete spáliť až 500 kalórií!

Záleží taktiež od toho akú záťaž máte nastavenú. Pri vyššej záťaži spaľujete viac kalórií avšak tréning je oveľa náročnejší.

Odporúčame začať jednoduchším tréningom a následne zvyšovať jeho intenzitu.

Na čom sa jazdí?


Ponuka stacionárnych bicyklov je bohatá:

  • rotopedy
  • bicyklovej trenažéry
  • spinnery

Ak vyberáme indoorový bicyklový trenažér, mali by sme najprv poznať pre aký tréningový účel prístroj potrebujeme.

Mali by sme ho vyberať podľa našej telesnej výšky a dĺžky dolných končatín.

Dôležitá je možnosť nastaviteľnosti výšky sedla a riadidiel, vrátane vzdialenosti sedlo – riadidlá.

Až potom volíme spôsob brzdenia a nastaviteľnosť záťaže (elektronický alebo mechanický) a typ prevodu (remeňový alebo reťazový).

Až ako posledným kritériom výberu je vybavenosť prístroja na meranie záťaže, tepovej frekvencie atď.

Stacionárne bicykle

Hľadáte kvalitné stacionárne bicykle? Vyskúšajte nasledujúce produkty. Majú pozitívne ohlasy na internete a výhodnú cenu.

Druhy stacionárnych bicyklov


Rotoped nie je jediným druhom stacionárneho bicykla, s ktorým sa v dnešnej dobe vieme na trhu stretnúť.

Vybrať si dnes môže z viacerých rôznych prístrojov s podobným určením. Nižšie vám predstavíme základné z nich.

posilňovacie stroje

Rotoped


Najstarší zástupca stacionárnych bicyklov, bol vyvinutý k tréningu cyklistov a umožňuje kondičný tréning aj rehabilitačné cvičenia.

Jeho využitie je limitované výškou postavy. Konštrukcia však neumožňuje vyšším osobám správne držanie tela, optimálny posed a dobrý nášľap.

Záťaž sa zvyčajne nastavuje ručne alebo pri drahších prístrojoch elektronicky.

Nevýhodou je väčšinou trhavé otáčania pedálov na rozdiel od spinnerov a bicyklových trenažérov.

Moderné prístroje sú vybavené mikropočítačom s informáciami o

  • prejdenom čase
  • vzdialenosti
  • profilu trate
  • tepovej frekvencii
  • vydanej energii

Aká je využiteľnosť rotopedu?


Rotopedy sú vhodné pre domáci tréning, rehabilitáciu po zranení alebo vo fitcentrách ako prostriedok na rozohriatie pred cvičením.

Rotoped je dobrým pomocníkom pre ľudí bojujúcich s nadváhou a seniorov.

Bicyklový trenažér


Prístroj pripomína bicykel, má prednastavené programy alebo manuálne ovládanie a umožňuje simuláciu tréningu ako v ťažkom horskom teréne, tak aj ľahkú relaxačné jazdu.

Program si môžeme zvoliť na displeji umiestnenom v strede riadidiel.

Drahšie prístroje sú prepojené s počítačom s pripravenými programami a dokážu tiež zbierať dáta o našom výkone, tepovej frekvencii atď.

Bicyklové trenažéry majú veľkú variabilitu v nastavení výšky a vzdialenosti sedla. Pedále sú vybavené klipsňami alebo SPD zámkami.

Brzdenie je buď magnetické alebo indukčné. Prístroje sú väčšinou konštruované “pevne” pre potreby záťaže vo veľkých fitcentrách.

Stacionárny bicykel z bazáru?


Samozrejme je tu možnosť zakúpiť stacionárny bicykel z bazáru. Je to ale ideálna voľba? Podľa nášho názoru je lepšie zakúpiť nový cyklotrenažér!

Ich cena sa až tak nelíši. Avšak pri kúpe nového kusu máte istotu, že je nový a hlavne naň máte záruku.

Medzi najlacnejšie stacionárne bicykle patrí napríklad:

Skvelá voľba

insportline xbike rotoped

Skladací rotoped inSPORTline Xbike
Skladací rotoped. Maximálne uskladniteľný a prenosný. Skvelý do malého bytu. Je vybavený displayom a pohodlnými rukoväťami.

Spinner


Tieto prístroje sú konštruované na veľké zaťaženie aj pre profesionálnych cyklistov. Ich konštrukcia rešpektuje správne držanie tela. Nájdeme ich vo väčšine veľkých fitcentier, kde bývajú využívané na skupinový cyklistický tréning vedený lektorom (spinning).

Plynulosť šliapania a jeho dopad na použitie


Pohodlné šliapanie je predovšetkým šliapanie bez nárazov. Hmotnosť kolesa nie je zďaleka tým jediným prvkom ovplyvňujúcim plynulosť. Medzi prvky, ktoré prispievajú k plynulosti šliapania, patrí:

  • hmotnosť kolesa
  • rozloženie váhy na ňom
  • systém prevodu atď.

Mechanický alebo motorizovaný odpor?


Odpor je jedným z hlavných kritérií pri výbere domáceho rotopedu. Umožňuje dávkovať vynaložené úsilie a napomáha k lepšej stabilite.

Kvalitné rotopedy sú väčšinou vybavené magnetickým nastavením, ktoré umožňuje tiché brzdenie bez trenia.

Obtiažnosť šliapania sa nastavuje priamo na konzole rotopedu.

 

Vďaka tomuto systému máte k dispozícii väčšie množstvo úrovní obtiažnosti a prístup k rôznym programom alebo športovým trasám s automatickou variáciou obtiažnosti.

Program si vyberiete podľa svojho cieľa: spaľovať kalórie, pripraviť sa na športový výkon, atď.

Druhý, tzv. mechanický odpor, má jednoduché použitie: otočením kolieska užívateľ spustí kábel, ktorý priblíži magnet zotrvačného kolesa a vytvorí tak väčší odpor.

Tým sa zvyšuje “obtiažnosť” pri šliapaní.

Konzoly


Rotopedy sú vybavené konzolou, ktorá vám poskytne základné informácie o cvičení:

  • rýchlosť
  • prejdená vzdialenosť
  • čas cvičenia
  • priemerná hodnota spálených kalórií

Zamerajte sa na ponúkané meracie nástroje a rôzne programy, ktoré vám umožnia vyhodnotiť výkony a pokrok, ponúkané kompatibility (coaching alebo MP3).

Na niektorých modeloch sa znázorňuje tiež tepová frekvencia, a dodávajú sa s pásom pre meranie frekvencie, ktorého presnosť je maximálna.

Kvalita a veľkosť znázornenia na konzole musí byť konkrétna, pri výbere si preto všímajte všetky parametre displeja.

Výhody a nevýhody stacionárnych bicyklov


Stacionárne bicykle majú svoje výhody aj nevýhody, s ktorými sa počas ich používania rozhodne stretnete. Je dobré počítač s nimi hneď na začiatku, pri kúpe.

K výhodám bicyklov sa radia:

  • poskytujú jednoduchú formu cvičenia aj doma
  • skvelo si pomocou nich precvičíte dolné partie
  • je to výrobná forma kardio cvičenia
  • v porovnaní s behom je bicyklovanie šetrnejšie ku kĺbom
  • pri cvičení môžete sledovať napríklad televíziu, pretože mnohé rotopedy majú tichý chod
  • dajú sa nastaviť veľmi jednoducho
  • mnohé bicykle sú za skvelú cenu.

bicyklovanie na rotopede stacionárny bicykel

Samozrejme, stacionárne bicykle majú aj zopár nevýhod, ku ktorým sa radia:

  • bicykel vo vnútri zaberá miesto a nedá sa nijako poskladať
  • za kvalitnejšie modely si budete musieť priplatiť.

Aká je cena bicyklov?


Cena by mala byť medzi poslednými parametrami, ktoré sledujete. Ten najdrahší bicykel nemusí byť ten najkvalitnejší. Platí to však, samozrejme, aj naopak.

Ceny kvalitných stacionárnych bicyklov začínajú na cenovke 400 €. Ide o najlacnejšie modely, ktoré však poskytujú dostatok funkcií a možností využitia.

Za najdrahšie modely môžete zaplatiť 2000 – 3000 €. Často však ide o profesionálne prístroje, s ktorými sa môžete stretnúť napríklad vo fitness centrách.

Ktorý bicykel odporúčame?


Prešli sme ponuky obchodov a vybrali sme pre vás 5 najlepších cyklotrenažérov, ktoré skutočne stoja za to!

Nasledujúce trenažéry sú vybavené všetkým, čo potrebujete aby ste udržali vaše telo v skvelej kondícii.

Nech sa páči. Toto je náš výber najlepších stacionárnych bicyklov.

Stacionárny bicykel – TOP 5

5 Komentáre

  1. super výber hlavne teraz na toto obdobie karantény je super mať možnosť zacvičiť si a dopotiť sa pekne v pohodlí domova 😀

  2. Mám presnne ten čo ste dali na prvé miesto (Rotoped inSPORTline Klegan) a musím pvoedať, že to bola ozaj dobrá voľba!

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Ahoj, moje meno je Adrian a športu sa venujem odmalička. Aktívne jazdím na bicykli a vo voľnom čase sa venujem posilke. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike snažím vzdelávať. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.