Top 5: fitness influenceri – koho sa oplatí sledovať?

Domov Magazín Top 5: fitness influenceri – koho sa oplatí sledovať?

Fitness dnes už nie je iba šport a životný štýl – ale aj dobrý biznis. Sociálne siete okupujú rôzni fitness influenceri, neraz je však u nich ťažké nájsť reálnu inšpiráciu či pridanú hodnotu – a poviem to narovinu – šíria bludy. Vybrali sme preto 5 profilov, ktoré sa naozaj oplatí sledovať, ak to s fitness myslíš vážne.

Nájdeš u nich tipy na tréningy, informácie zo sveta výživy, zaujímavé Q&A epizódy alebo inšpiráciu na zdravé jedlo.

TOP 5: fitness influenceri, ktorých sa oplatí sledovať!

Lucie Minářová

Lucka má takmer 57 tisíc sledovateľov, s ktorými sa pravidelne delí o tipy na workouty, jedlo či pohľad na vnímanie vlastného tela.

Lucka patrí k stáliciam českej fitness influencerskej scény. Sama seba definuje ako „markeťáčku“, crossfiterkku, vzpieračku, trénerku, influencerku, blogerku a Youtuberku.

Už nejakú dobu pravidelne šíri myšlienky aj prostredníctvom podcastu The healthy tapes, v ktorom sa venuje nielen cvičeniu a zdravej strave, ale hlavne mentálnemu zdraviu.

Na Instagrame ukazuje, že nie je všetko iba o tehličkách na bruchu – no na druhej strane nie je nič zlé na tom, ak sa nimi niekto pochváli. Apeluje na zdravý rozum a vnímanie celého kontextu.

View this post on Instagram

Přála bych si, aby mé mladší já vědělo, co je na lidském a hlavně ženském těle normální a zdravé 🙌 Vše by v dospívání asi bylo o něco jednodušší. Místo toho jsem na sobě spíš hledala chyby, styděla se za každou nedokonalost na svém těle a neměla ji na sobě ráda. Proč se to najednou objevilo na mém těle a ne i na těle kamarádky? A proč to nemají modelky v reality shows a časopisech? Věci jako strie na prsou, celulitida, začervenalé ruce nebo nějaký ten tuk na břiše. Nedej bože zahnutý špíček, když jsem si sedla! To vše byly dlouho věci, které jsem na sobě neměl ráda a rozhodně nebrala jako normální. ~ Tělesný tuk ~ Tuk na břiše ~ Tuk na zadku ~ Tuk kdekoliv ~ Moc svalů ~ Málo svalů ~ Tmavší ochlupení ~ Celulitida ~ Strie ~ Akné ~ Řídké vlasy ~ Malá prsa ~ Velká prsa ~ Světlejší pleť ~ Tmavší pleť ~ Začervenalá pleť Všechno je normální. Všechno je zdravé. Všechno je KRÁSNÉ. I když bych to chtěla vědět už jako dítě, občas si to potřebuji připomenout i teď. A myslím, že my všichni 💫 Každý den nám z nějaké strany marketingem firmy a sociální sítě říkají, že nejsme a nemáme “enough”. Máte suchou pleť? Potřebujete zhubnout? Chcete lepší oblečení? Nový telefon? Plastiku? Máme sebe. A to je to naše "enough". A jsme SKVĚLÍ. Nikdo nám nebude říkat ani diktovat, jaké tělo by mělo být to naše a co by na něm mělo být ❤ Je to jen na nás, co s ním budeme dělat a jak ho přijmeme.

A post shared by LUCIE MINÁŘOVÁ (@luciemin) on

Lucka je okrem iného aj úspešnou trénerkou a zakladateľkou tréningového programu Jedu na výkon, ktorý charakterizuje takto:

„Zamiluj si pohyb, zdravé jedlo, sám seba, svoje okolie – a hlavne si užívaj cestu!“ Postupne vytvára tréningovú komunitu, v ktorej sa ženy neboja ťažkých váh na činke, dokážu si tréning užiť a jedlo pre ne nie je nepriateľom, ale naopak: dôležitým palivom, bez ktorého by nedokázali podávať top výsledky.

Lucka pravidelne prispieva aj na svoj Youtube kanál. Mimoriadny úspech malo video o 14 zdravých návykoch, ktoré jej zmenili život. Máš z nich niektoré osvojené aj ty? Presvedč sa o tom v nasledujúcom videu:

Medzi naše obľúbené ešte patrí aj video o 22 fitness chybách, ktorým by sa mal každý vyhnúť:

Timea Trajteľová

Timea bezpochyby patrí medzi najúspešnejšie slovenské bikini fitnessky. Začínala medzi naturálmi, neskôr prestúpila do IFBB. Je dvojnásobnou juniorskou majsterkou sveta v bikini fitnesstrojnásobnou juniorskou majsterkou Európy.

Táto usmievavá brunetka patrí medzi najkrajšie ženy slovenského Instagramu – tam však Timeine kvality zďaleka nekončia 😊.

Timea nie je iba ukážkou motivovanej pretekárky a trénerky, ale aj talentovanej marketérky. Iba málokto totiž dokáže podobne využiť svoj potenciál a vybudovať úspešnú značku.  Timea nedávno spustila svoj vlastný e-shop a značku oblečenia a doplnkov na cvičenie – Timme.

View this post on Instagram

Tréning na terase ma vždy baví! 🤩🔥 Počasie síce nebolo ideálne ale vyšlo to bez zmoknutia a ešte som Vám aj natočila skvelý celotelový tréning s gumami! 🙆🏽‍♀️ ____________________________________ 📝 Ideme 4 kolá / každý cvik cvičíme po dobu 30s , medzi cvikmi máme 10-20s pauzu. ____________________________________ ➡️ AK SA TI TENTO TRÉNING PÁČI, PODPOR HO SVOJIM KOMENTÁROM A ❤️ #workout #video #tips #gym #fitness #girl #motivation #inspiration @olimp_sport_nutrition _____________________________________ 🔥 Get very sweaty & burn fat with this intense full body workout! 🔥 Main workout: 4 rounds / 30s active part and 10-20s rest between each exercise. Enjoy! 💪🏼 ________________________________________ 👚 Outfit: @carpatree 20% discount: timea 😊💕

A post shared by Timea Trajtelova – IFBB Bikini (@timeatrajtelova) on

Timea je aktívna najmä na Instagrame, kde pravidelne pripravuje a zdieľa tréningové výzvy pre dievčatá. Kombinuje kardio a silové prvky, motivuje, podporuje – a je v tom so svojimi sledovateľmi spolu.

Timea už viac ako rok a pol nesúťažila, no medzitým nezaháľala. Stihla svadbu – a dnes už naplno pôsobí v Českej republike. Netají sa tým, že na súťaženie nezanevrela a chystá súťažný comeback.

Na Youtube kanáli Timea pravidelne zdieľa aj čriepky zo súkromného života pod názvom The way of my life.

Lukáš Roubík

Iba málokto dokáže priblížiť vrcholový svet kulturistiky zrozumiteľnejšie a triezvejšie. Lukáš vyštudoval výživu na Lekárskej fakulte Masarykovej univerzity, z ČVUT má inžiniersky diplom z Klinickej a biomedicínskej techniky.

Cvičiť začal už na gymnáziu a počas ďalšieho štúdia stihol získať titul majstra ČR v dorasteneckej aj juniorskej kategórii v kulturistike.

Lukáš patrí k jedným z najčítanejších autorov s fitness tematikou na Slovensku a Česku. Napísal knihu Příprava na soutěž v kulturistice od A po Z, pred dvoma rokmi vyšla aj mimoriadne úspešná Moderní výživa ve fitness a silových sportech.

Mimochodom, táto kniha by mala byť povinnou súčasťou knižnice každého fitness nadšenca – pozn. autorky 😊.

Lukáš v roku 2017 založil spolu s Miloslavem Šindelářem Institut Moderní Výživy – vzdelávaciu inštitúciu, ktorá svoje semináre a školenia stavia na moderných a vedecky podložených informáciách (nielen) zo sveta výživy.

Aktuálne sa Lukáš pripravuje na súťaž v kulturistike a jeho Instagramový profil je plný prakticky uchopiteľných tipov z prípravy, inšpirácií na tréning aj diétu.

View this post on Instagram

💪Už se to rýsuje 😀! Přidávám fotku aktuální formy po prvních 3 týdnech a 2 dnech předsoutěžní diety🥗 spolu s výsledky z InBody 370s. Minulé měření jsem dělal 16. 6., ale přípravu jsem začínal až v pondělí 22. 6., protože jsem si chtěl o víkendu ještě užít Krkonoše 🍔😎 . 📊 Podle výsledků jsem zatím shodil 5,9 kg, z toho 4,4 kg tuku, 800 g svalů (zbytek voda) a množství tuku v těle mi kleslo o 4 % z 15,9 % na 11,9 %. Výsledky mohou být samozřejmě lehce zkreslené tím, že jsem se měřil v jiný čas a po tréninku atd. S výsledky jsem spokojený, shodit více než 4 kg tuku za 4 týdny je ideální a asi jsem tlačil až příliš na pilu, kvůli čemu jsem shodil i trochu svalů🤔. Nicméně to bylo způsobené tím, že jsem si přišel na začátku přípravy tlustý😅. Mám tuk na břiše a „madla lásky“ na bocích, to jsem zamlada opravdu neměl😂 . 🏋️‍♂️ Největší změnou pro mě je to, že jsem nyní poslední rok cvičil maximálně 2-3x týdně a najednou cvičím 5 týdně s intenzifikačními technikami a ve volné dny jdu běhat nebo na hory. Takže kalorický deficit je z velké části tvořený tím, že mám výrazně vyšší výdej energie📈. Jídelníček jedu zatím velmi intuitivně, odhadem kolem 220 g bílkovin, 250-300 g sacharidů a minimum tuku (jím 2 žloutky denně + tuk v hovězím mase) . ‼️ UPOZORNĚNÍ: pokud mě sledujete díky Tlouštíkům a kulturistika Vám nic neříká, tak prosím pochopte, že tohle není žádný vzor zdravého jídelníčku pro vás, ale specifický postup pro rozvoj výkonnosti ve specifické sportovní disciplíně. Jinak mám celý rok v jídelníčku samozřejmě mnohem vyšší množství „zdravých“ tuků a méně bílkovin . 🍷 Dietu jsem zatím porušil jednou a to naprosto plánovaně v pátek, kdy jsem si na našem teambuildingu v Brně dal během večera 1 pivo🍺 a 2 sklenice vína . 💊 Ze suplementů užívám CFM 80 a minerální látky, před tréninkem první dva týdny jen synefrin a kávu☕, od minulého týdne už používám Thermogel a tento týden přidám kreatin a citrulin. Ale o tom klidně někdy příště 🙂 . #ukazformu #fitness #czechfitness #czechfitnesspeople #czechgymlife #bodybuilding #kulturistika #physique #classicbodybuilding #fitnessmotivation #gym #posilovna #fitnessprogress #fitnesslife #svaly #trenink #cviceni

A post shared by Lukáš Roubík (@lukasroubik) on

Lukáš účinkoval aj v televíznom programe Tlouštíci, kde pomáhal obéznym ľuďom orientovať sa vo výživovom chaose. Téma obezity mu je blízka – písal o nej aj diplomovku, za ktorú získal Cenu Josefa Hlávky. Túto cenu udeľuje Hlávkova nadácia a je určená študentom, ktorí preukázali „výnimočné schopnosti a tvorivé myslenie vo svojom odbore.“

A čas ukázal, že Lukáš ju rozhodne dostal zaslúžene, keďže jeho aktivitami usilovne mení fitness scénu Česka a Slovenska.

Lukáš sa netají tým, že patrí k zarytým odporcom dopingu – a proti propagátorom akýchkoľvek nedovolených prostriedkov tvrdo vystupuje.

Kiežby bol Lukášov profil jeden z prvých, na ktoré sa nádejní kulturisti dostanú. Len ťažko by totiž hľadali taký, kde by našli podobne komplexné informácie, rozumný prístup a praktickú skúsenosť.

Jakub Bucko

Jakub nepatrí medzi klasických fitness influencerov. Nenájdeš u neho nastajlované fotky ani pozlátko Instagramu – a  jeho úprimné posty určite nebudú pochuti všetkým.

Svojimi myšlienkami a skúsenosťami nastavuje zrkadlo všetkým, ktorí na ceste k cieľu hľadajú len výhovorky a dôvody, prečo niečo nejde.

Je úspešným trénerom, koučom, má vyštudovanú športovú výživu a sprevádza ženy a dievčatá na ceste za silnejším „ja“. Jeho špecializáciou je silový tréning, sám sa venuje silovému trojboju – ako súťažiaci aj ako tréner.

View this post on Instagram

Zrkadlo, filtre, náznak tehličiek a žila na ramene. Oficiálne som obdržal pondelkové žezlo autority, takže tu je pár právd, ktoré sa stále nepodarilo vyvrátiť. Kalórie sú stále to, čo rozhoduje o tom, či schudneš alebo priberieš. Neznamená to, že si ich musíš sledovať, ale je to veľmi dobrý nápad. Ovocie po 18tej hodine ti stále, aj v roku 2018, nezabraňuje chudnúť. Dokonca som za svoj život stretol presne 0 ľudí, ktorí mali problém schudnúť, lebo jedli “priveľa” ovocia. Problém bola väčšinou nutella, do ktorej si ju namáčali. Strečing stále nie je tak dôležitý v prevencii zranení, ako by si mnohí želali. Sorry. Ale zosilnieť… to je dobrý nápad. Nie, nestačí ti spať 5 hodín. A je jedno, že sa “cítiš dobre”. Budeš žiť kratšie. Nechceš žiť kratšie. Nízkosacharidová diéta nie je pre chudnutie tuku efektívnejšia ako kaiserky s džemom a cestovinky. Sorry. Star Is Born je najlepší film roku 2018. To že nechudneš na 1200 kalóriách pravedpodobne znamená… že neješ 1200 kalórií. Fix that. Kardio stále nie je iba pre maratóncov. Silový tréning stále nie je iba pre kulturistov a trojbojárov. Genetika za to stále nemôže. Nie, nie je to voda. Je to tuk. Prognózy na rok 2019 sú jasné – ľuďom bude pri zmene postavy stále najviac brániť úprimnosť k sebe samým, konzistencia a zodpovednosť. Nie cukor. Ak si domov nakúpiš Milku, Ben&Jerry’s a Toffifee, zješ ich a potom obviňuješ celý svet, že nemôžeš schudnúť… tak prepáč. Cez Vianoce nemusíš stlstnúť a je v poriadku, ak si budeš nejakým spôsobom sledovať príjem. To, že @exifbb_balance_holistic_intuitive_yogagirl007 na teba hodí pohŕdavý pohľad… maj v piči. Na 1. januári nie je stále nič magické a nič sa nezmení. Možno musíš počkať, kým ti zistia cukrovku a hypertenziu. Alebo nie. Začni dnes.

A post shared by Jakub Bucko (@jakub_bucko) on

Podľa Jakuba je fitness oveľa viac, než len zdvíhanie činiek, chudnutie či hodiny kardia. Verí, že životnú kondíciu a postavu môžeme dosiahnuť aj bez toho, aby sme tomu obetovali celý život. Základom je vytvoriť si správne návyky, ktoré nás na ceste k cieľu povedú.

Jeho podcast Viac než fitness patrí k podcastom s najkvalitnejšími informáciami, ku ktorým sa v rámci tréningu na slovenskej fitness scéne dostaneš. Jednoduchým a zábavným spôsobom dáva návod, ako prakticky zaradiť do svojho tréningu periodizáciu, ale nebojí sa aj tém, ako je duševné zdravie, cheat days či spojenie alkoholu a fitness.

View this post on Instagram

Neraz sa mi stalo, že som musel klientkám pripomenúť, že za zbytočné chute, “hlad” a celkovo zvýšený food focus… si môžu samy. Scrollovať instagramový #foodporn, vymýšlať najrôznejšie nízkokalorické koláče so zero sirupmi, či snažiť sa za každú cenu fitnúť tri pätiny palacinky do príjmu môže byť zo začiatku sranda. Veď #IIFYM . No v istom bode to môže začať hrať proti tebe. Nedávno som čítal výborný článok od @helms3dmj, kde sa dotkol dôležitosti tzv. “Default Diet”. Dôležitosť určitej štruktúry, rutiny a pravidelnosti, bez ohľadu na to, či sa človek nachádza v deficite či v kalorickom surpluse a trochu voľnejšom režime. Veď čo je najčastejším problémom ľudí, ktorí s týmto celým len začínajú? Práve nedostatok štruktúry. V záplave informácií či z lenivosti siahajú po čomkoľvek, čo aspoň akú takú štruktúru vytvorí za nich. Mačingová (lebo ti to prinesie) či Keto (lebo vyhnúť sa sacharidom je dosť pevné pravidlo), všetko je to o tom istom. Umelo vytvorená štruktúra a krátkodobé výsledky. Toto sa však netýka len začiatočníkov. Častokrát sa stretávam s #foodies , ktoré sú podvedome nútené hashtagom #flexibledieting každý deň vymýšlať najrôznejšie koláče z proteínu, ukazovať svetu ako si môžu fitnúť do príjmu Snickersku či zmrzlinu, či zjesť za týždeň 28 rôznych jedál, aby boli dostatočne “flexible”. Ak máš pocit, že celý deň nerobíš nič iné, len rozmýšlaš nad jedlom a nad tým, kedy budeš ZASE jesť a ČO si dáš – čo tak si vytvoriť trochu rutiny, na ktorú sa môžeš spoľahnúť? Skús si to uľahčiť štruktúrou. Tráviť stále viac času rozmýšlaním, vymýšlaním či varením jedla počas toho, ako si hladnejšia a hladnejšia je podľa mňa no bueno. Pretože to je súčasťou energetického deficitu – hlad príde, skôr či neskôr. Obzvlášť pokiaľ nie si úplny začiatočník, môžeš si veci zjednodušiť už počas “off-season” alebo fázy, kedy sa nesnažíš aktívne chudnúť, možno práve naopak – snažíš sa efektívne nabrať svalstvo. Nedopusť, aby sa z toho stal “fuck-it-all” režim a “veď-nejako-tie-makrá-hitnem”. Väčší príjem ti zväčša umožní oveľa viac flexibility, no to neznamená úplny zánik rutiny a určitých pravidiel. Flexibilita spočíva aj v tom, že tie pravidlá si určíš sám. A dobrovoľne.➡️➡️

A post shared by Jakub Bucko (@jakub_bucko) on

Simona Málková

Simonka nepatrí do kategórie fitnessiek, aj tak ju však sleduje viac ako 40 tisíc fitness nadšencov. Garantujeme, že jej jednoduché a výživné recepty si zamiluješ.

A tajomstvo jej úspechu? Pri príprave jedál berie do úvahy, že väčšina fanúšikov nemá kuchárske zručnosti na úrovni michelinského kuchára – preto sú recepty jednoduché, no vždy výživné a ako bonus často aj s poriadnou dávkou bielkovín.

Sima svojimi receptami pravidelne prispieva napríklad na web Fitclanu alebo blog Gymbeamu. Je ambasádorkou značky Barebells, študuje, varí, pečie, cvičí.

Za Fitland tím odporúčame vyskúšať proteínové brownies, tvarohovú pizzu alebo neskutočné šošovicové karí. Budú ti pritom stačiť bežné ingrediencie, ktoré máš v kuchyni určite aj teraz.

View this post on Instagram

Fazuľové brownies už robím podľa jedného receptu asi tri roky. Jeden kúsok má len 63 kalórii a 6 g bielkovín, takže je ako stvorené na vyjedanie pri učení, keď jeden kúsok fakt nestačí 😃 Osobne ho vždy jem ešte potreté džemom alebo orieškovým maslom. Teraz padlo masielko jahodové kešu a prihodila som naň aj ovocie sušené mrazom z @goodieczech ❤️ S kódom Sima máte na všetko zľavu 5% Na brownie vám sem spíšem aj easy recept: 1 konzerva fazuliek (240 g) 1 zrelý banán 1 vajíčko 25 g proteínu 20 g kakaa Sladidlo podľa chuti (stévia) 50 ml vody Postup: Všetky ingrediencie rozmixujeme tyčovÿm mixérom dohladka. Do cesta môžeme prihodiť aj nasekané oriešky a čokoládu. Brownie pečieme vo forme (20×20 cm) vyloženej papierom na pečenie približne 20 minút pri teplote 180 stupňov. #spolupraca #goodieczech #fazulovebrownie #fitrecepty #brownie

A post shared by Simona Malková (@simona_malkova) on

Ako bonus ťa Sima naučí napríklad schovať do koláča cuketu – a to bez toho, aby ťa niekto odhalil!

A čo ty – koho najradšej sleduješ? Budeme radi, ak sa o svoje tipy podelíš v komentároch.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Erika
Masérka, mama, športovkyňa. Vyštudovala Regeneráciu a výživu v športe, momentálne študuje kondičné trénerstvo na Masarykovej univerzite. Venuje sa silovému tréningu a súťaží v klasickom silovom trojboji. Verí, že zdravá strava a pohyb dokážu robiť zázraky s telom aj dušou 🙂

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.