Balančná podložka – Vyberáme tú najlepšiu!

Domov Fitness Pomôcky na cvičenie Balančná podložka - Vyberáme tú najlepšiu!

Rozmýšľali ste niekedy o kúpe balančnej podložky? Táto skvelá cvičebná pomôcka má hneď niekoľko výhod. Zlepšuje rovnováhu celého tela a je veľmi účinná aj na cvičenie. Vhodná balančná podložka je síce malá, ale zároveň všestranná pomôcka. Balančná podložka je veľmi efektná už pri samotnom udržiavaní rovnováhy. Posilňuje hlboké svaly, odstraňuje bolesti chrbta a pôsobí aj antistresovo. Vďaka nej si precvičíte úplne celé telo.  Na trhu dnes nájdete veľké množstvo balančných podložiek, obľúbené sú aj bosu lopty či sm systém. Ako si teda vybrať tú správnu? V tomto článku vám poradíme, na čo si treba dávať pozor a aké sú rozdiely v jednotlivých podložkách.

Balančné cvičinie

Balančné cvičenie je druh cvičenia, pri ktorom dochádza k aktivácii celého tela.

Dochádza pri ňom k aktivácii takzvaného hlbokého stabilizačného systému. Ten sa podieľa na stabilizácii celého tela.

Takýto tip cvičenia dokáže posilňovať svaly panvového dna, chrbtové svaly a celkovo svaly chrbtice, ale aj šije.

Balančné cvičenie sa dá účinne realizovať pomocou viacerých balančných pomôcok, ale balančná podložka patrí medzi najúčinnejšie.

balančná podložka

Túto podložku nájdete v obchodoch aj pod názvom bosu podložka.

Benefity balančného cvičenia:

  • Pôsobí proti bolesti chrbta
  • Rozvíja statickú rovnováhu a pomáha udržiavať rovnováhu počas statického cvičenia
  • Rozvíja dynamickú rovnováhu, čiže stabilitu počas dynamického cvičenia
  • Komplexne spevňuje svaly celého tela
  • Zefektívňuje každý tréning

V článku o balančnom cvičení a balančnej podložke nájdete aj vynikajúce tipy na množstvo účinných cvikov.

Prečo si kúpiť balančnú podložku?

Balančná pomôcka je fantastická balančná pomôcka. Je to v prvom rade zábava.

Jej názov pochádza z anglickýc slov „both sides up“, čo znamená „obe strany nahor“.

Kým pri základných cvikoch takmer necítite, že cvičíte, dokážete si vďaka nej posilniť celé telo. Má však aj celý rad ďalších výhod:

  • Zlepšuje rovnováhu celého tela
  • Zefektívňuje cvičenie základných cvikov
  • Je to vynikajúca pomôcka na fyzioterapiu a pilates
  • Pomáha odstraňovať bolesti chrbtice a krčných svalov
  • Je vhodná aj počas sedenia za počítačom
  • Zlepšuje držanie tela
  • Komplexné posilnenie celého tela
  • Posilňuje srdce
  • Je vhodná ako rehabilitačná pomôcka

Keď si kúpite balančnú podložku, je už naozaj iba na vás, ako ju budete používať.

Hoci je to relatívne malý produkt, nenechajte sa rozrušiť jej vyššou cenou. Dokáže totiž naozaj pomôcť.

cviky na balančnej podložke a fitlopte

Na čo sa zamerať pred kúpou balančnej podložky?

Balančná podložka, hoci sa to nezdá, nie je najlacnejší produkt na cvičenie.

Na internete nájdete množstvo druhov a prevedení v rôznych cenách od zhruba 50 až po niekoľko sto Eur.

Pred kúpou si však premyslite odpovede na niekoľko dôležitých otázok.

Ako často budete podložku používať?

Základné pravidlo hovorí, že kvalita, výdrž, a teda vo väčšine prípadov aj cena produktu by sa mala zvyšovať podľa toho, ako často ho budete používať.

Porozmýšľajte, na čo presne chcete balančnú podložku:

  • Na pravidelné cvičenie a posilňovanie
  • Doplnkové cvičenie doma
  • Stabilizačné cvičenie na spevnenie chrbtice

Kto bude na podložke cvičiť?

Premyslite si, kto bude presne na podložke cvičiť. Ak to bude celá rodina, potrebujete inú pravdepodobne inú nosnosť podložky než len pre vás.

Na podložke môžete pritom meniť aj obtiažnosť.

Čím je bosu viac nafúknutá, obtiažnosť je náročnejšia. A naopak.

balančná podložka

Aký druh podložky si vyberiete?

Základný rozdiel medzi podložkami je, že si môžete vybrať jednostrannú alebo obojstrannú podložku. Pri jednostrannej môžete cvičiť len na jej vypuklej ploche.

Ak chcete cvičiť pravidelne, je lepšie si vybrať obojstrannú podložku.

V tom prípade môžete cvičiť na jej rovnej aj vypuklej ploche.

Aké sú základné doplnky k podložke?

Medzi základné doplnky patrí:

  • Pumpa na dofukovanie podložky a reguláciu obtiažnosti;
  • Prídavné madlá
  • DVD s cvikmi

Materiál podložky

Musí byť:

  • Pevný
  • Odolný
  • Protišmykový

V neposlednom rade je dôležitý aj rozmer.

Ten je podstatný pre to, aby sa vám na podložke dobre cvičilo. Tiež nie je dobré, keď je podložka príliš malá.

Ideálny priemer je aspoň 63,5 cm. Nafúknutá polovica by mala mať aspoň 22 cm.

Balančná podložka pre deti

Balančná podložka je skvelou pomôckou nielen pre dospelých, ale aj pre deti.

Rovnako ako dospelý, aj deti si vďaka nej posilňujú svaly celého tela, a najmä chrbticu. A to je pri ich vývoji mimoriadne dôležité.

Súčasťou mnohých detských podložiek sú aj hry, preto ich zvyčajne táto pomôcka mimoriadne baví.

balanc na podložke

Aké cviky cvičiť s balančnou podložkou?

Na balančnej podložke môžete cvičiť všetky druhy cvikov. Môžete s ňou cvičiť presne tak, ako by ste cvičili aj bez nej.

Rozdiel je však ten, že do cvičenia zapájate oveľa viac svalov, najmä chrbtovej časti. Na balančnej podložke môžete teda cvičiť, napríklad, kliky, drepy, ale aj zdvíhačky.

Navyše, cvičenie s bosu podložkou je oveľa zábavnejšie. Tu sú niektoré druhy cvikov pre vás:

  1. Drepy s bosu podložkou

Na tejto podložke môžete veľmi efektne cvičiť drepy. Okrem stehenných a sedacích svalov si vynikajúco zlepšíte aj chrbové svaly.

Keď zvládnete základné drepy, vyskúšajte aj variantu tak, že pri drepe spravíte výpad nohou do strany alebo dozadu.

  1. Náročnejší plank

Pokiaľ máte obojstrannú podložku, položte ju najskôr tak, aby jej okrúhla časť smerovala k zemi. Chyťte ploché strany podložky zboku.

Dajte sa do polohy plank. Postupne vtáčajte nohy smerom do vnútornej časti tak, aby ste si posilňovali brušné svaly.

  1. V-Sed

Položte podložku na podlahu tak, aby jej rovná strana bola na zemi. Sadnite si do stredu guľatej časti a vystrite chrbát.

Začnite pomaly dvíhať kolená smerom ku trupu. Udržujte balans pomocou vystretých rúk.

Ak by vám to spočiatku nešlo, chyťte sa na chvíľu balančnej podložky. Vydržte bez držania aspoň 30 sekúnd.

Základné rozdiely medzi domácou a profesionálnou podložkou

Domáca podložkaProfesionálna podložka
Nižšia nosnosťVyššia nosnosť
Jednostranná podložkaMasážne vrúbky, obojstranná podložka
Menej odolný materiálKvalitnejší protišmykový materiál
Menšia podložkaZvyčajne väčšia podložka
Zvyčajne bez doplnkovDoplnky ku podložke

 

Balančná podložka bude teda pre vás predstavovať správnu investíciu, nech už cvičíte pravidelne alebo len chcete zlepšiť vašu rovnováhu.

Najmä pri sedavom spôsobe života a práci je posilňovanie chrbtových svalov veľmi dôležité.

Účinná pomôcka, ktorá komplexne posilňuje svaly celého tela a spevňuje chrbticu je na nezaplatenie.

Možností je veľmi veľa. Stačí si len vybrať podložku, ktorá vám bude vyhovovať.

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Adrian
Ahoj, moje meno je Adrian a športu sa venujem odmalička. Aktívne jazdím na bicykli a vo voľnom čase sa venujem posilke. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike snažím vzdelávať. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

Sleduj náš instagram - @fitland.sk

E-BOOK

 

ZADARMO!

40 nadupaných strán o výžive, podložených vedeckými štúdiami.

Stačí zadať e-mail

a stiahnuť e-book úplne zadarmo!

Šup šup, na čo čakáš?

ĎAKUJEME!

Skontroluj si email.